محمد حسینی رابط قرآنی استان مرکزی شد/افزایش اعتبارات؛ دستور کار فراکسیون قرآن
کد خبر: 3559867
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

محمد حسینی رابط قرآنی استان مرکزی شد/افزایش اعتبارات؛ دستور کار فراکسیون قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمد حسینی، نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان به عنوان رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی معرفی شد. حسینی، پی‌گیری دستور جلسات فراکسیون مجلس پیشین و افزایش تخصیص اعتبارات در حوزه قرآن را از جمله برنامه‌های فراکسیون در استان‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از جمله ابتکارات فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی طرح رابط‌ان استانی است، یعنی هر یک از مجامع استانی مجلس، نماینده‌ای را به عنوان رابط قرآنی استان به فراکسیون قرآن، عترت و نماز معرفی می‌کند در راستای همین تصمیم، محمد حسینی، نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رابط استان مرکزی به فراکسیون قرآنی مجلس معرفی شد.
حسینی در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه نگاه جامعه، از مسئول گرفته تا مردم عادی نسبت به مباحث قرآنی خاص است، قطعاً مجلس نیز برای این حوزه اهمیت ویژه‌ای قائل است؛ لذا مجلس جدید شرایطی را فراهم کرد تا از نمایندگان مجلس هر استان، یک نفر در فراکسیون قرآنی حضور داشته باشد.
وی تصریح کرد: فراکسیون قرآن، عترت و نماز به تازگی تشکیل و تنها دو جلسه برگزار کرده است، معرفی رابط‌ان استان‌ها با این هدف است که برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی که در هر استان اجرایی می‌شود را در فراکسیون مطرح کنند.
حسینی ادامه داد: در دو جلسه تشکیل شده، تشکیلات فراکسیون از جمله انتخاب رئیس، نائب رئیس و مباحث کلی از جمله چگونگی اشاعه فرهنگ قرآنی، نشر قرآن و مسائل دینی مطرح شد، بیان این کلیات دو دستاورد مهم از جمله حمایت مادی از فعالیت‌های قرآنی و استفاده از تجربیات دیگر استان‌ها در ترویج فرهنگ قرآن را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در بحث حمایتی اولین اقدام افزایش تخصیص اعتبارات به برنامه‌های قرآنی است، اظهار کرد: هم در کمیسیون فرهنگی و هم فراکسیون قرآن و عترت تأکید بر افزایش بودجه است، مصوباتی در کمیسیون فرهنگی در حوزه افزایش اعتبارات قرآنی اتفاق افتاده، به طور کلی مشکل اعتبارات داریم، در حوزه درآمد نیز باید دقت لازم صورت گیرد و چگونگی اقدامات در این زمینه بررسی شود، اگر این مهم در کمیسیون تلفیق تصویب شود می‌توانیم با فراغ بال بیشتری کلاس‌های قرآنی در سطح استان‌ها را حمایت کنیم.
حسینی تصریح کرد: هنوز فراکسیون شرایط عادی خود را پیدا نکرده است، چراکه پس از برگزاری دو جلسه مباحث برنامه ششم مطرح شده که همه دوستان در حال بررسی برنامه هستند و کمتر فرصت دارند در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها حضور داشته باشند، پس از اتمام برنامه ششم، فراکسیون با جدیت بیشتری فعالیت‌های خود را پیگیری خواهد کرد که اثرات آن را در استان‌ها شاهد خواهیم بود.
حسینی ادامه داد: ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، مجوز مؤسسات قرآنی، پیگیری نحوه توزیع بودجه قرآنی، پیگیری اعتبارات قرآنی در بودجه‌های سنواتی، بیمه فعالین قرآنی و هزینه تحصیل رایگان قرآنیان از جمله مباحثی بود که در فراکسیون قرآنی به صورت کلی بیان شد.
رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز در پایان اعلام کرد: برای آشنایی و شناخت بیشتر با وضعیت قرآنی استان از حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات استان مرکزی خواستم گزارش کاملی از فعالیت‌های این حوزه ارائه دهد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی شیخی
|
Spain
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۰:۱۰
0
0
با سلام و عرض تبریک به جناب آقای حسنی نماینده محترم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رابط استان مرکزی به فراکسیون قرآنی مجلس معرفی شدند . از ایشان درخواست داریم برای جمع آوری اطلاعات و سایر نیازهای قرآنیان با شورای توسعه قرآنی ارتباط داشته باشند تا اقدامات اساسی و پایدار برای پیشرفت امور قرآنی در سطح استان انجام پذیرد . با تشکر مدیر مسسه نسیم اختران قرآنی
captcha