153 طلبه مدارس علمیه خوزستان ملبس شده‌اند
کد خبر: 3558812
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
در سال تحصیلی 95-96؛

153 طلبه مدارس علمیه خوزستان ملبس شده‌اند

گروه اجتماعی: 153 طلبه از مدارس علمیه سراسر استان خوزستان در مناسبت‌های مذهبی مختلف توسط آیت‌الله جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان ملبس شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بزرگیان، معاون تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: 153 نفر از طلاب مدارس علیمه خوزستان از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ملبس شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد در مناسبت‌های مختلف دینی همچون عید غدیرخم و 17 ربیع‌الاول ملبس شده‌اند، گفت: بیشتر این طلاب توسط آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ملبس شده‌اند.

بزرگیان ادامه داد: طلاب به منظور ملبس شدن باید در پایه 6 حوزه علمیه در حال تحصیل بوده و یا آن را به پایان رسانده باشند، افزود: علاوه بر این شرط از طلاب در دو مرحله آزمون اخذ می‌شود؛ نواد امتحانی این آزمون‌ها شامل مباحث احکام، قرائت صحیح قرآن و نماز، تفسیر، آشنایی با مباحث روز و ... است.

معاون تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان ادامه داد: ابتدا یک آزمون در حوزه علمیه‌ای که طلبه در آن مشغول به تحصیل است، برگزار می‌شود و قبول‌شدگان در آن آزمون به 3 نفر از مصاحبه‌گران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان که از سوی آیت‌الله موسوی‌جزایری انتخاب می‌شوند، معرفی خواهند شد.

وی گفت: حجج‌الاسلام سید مصطفی حسن‌زاده، سید موسی فراغت و سید احمد حسن‌زاده به عنوان مصاحبه‌گران از سوی حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری انتخاب شده‌اند.

معاون تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان گفت: هدف از انتخاب این هیئت مصاحبه‌گر ارتقای سطح علمی طلاب است و پیش‌بینی می‌شود حدود 50 طلبه دیگر همزمان با ولادت حضرت علی(ع) در سال آینده در استان خوزستان ملبس شوند.

captcha