جلوگیری از تشكیل جبهه متحد اسلامی در برابر سلطه‌گران؛ هدف تفرقه‌افكنی میان امت اسلام
کد خبر: 3554084
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
غیاثی اظهار كرد:

جلوگیری از تشكیل جبهه متحد اسلامی در برابر سلطه‌گران؛ هدف تفرقه‌افكنی میان امت اسلام

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اهمیت حفظ وحدت مسلمانان گفت: تفرقه‌افکنی بین امت اسلام یکی از برنامه‌های اصلی استکبار جهانی است که با هدف جلوگیری از تشکیل جبهه متحد اسلامی در برابر سلطه‌گران ظالم در عالم دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 24 آذرماه در نشست تخصصی شورای جهاد علمی این سپاه با بیان اینکه سیرۀ اخلاقی و رفتاری پیامبر خاتم(ص) بهترین الگو برای مدیران نظام اسلامی است، گفت: تفرقه‌افکنی بین امت اسلام یکی از برنامه‌های اصلی استکبار جهانی است که با هدف جلوگیری از تشکیل جبهه متحد اسلامی در برابر سلطه‌گران ظالم در عالم دنبال می‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت حفظ و تقویت یکپارچگی و وحدت بین اقوام و پیروان مذاهب در کشور، افزود: وحدت اقوام و پیروان مذاهب یکی از پایه‌های اساسی قدرت و ثبات امنیت در کشور ایران است که در سایه انقلاب اسلامی به وجود آمده است.
غیاثی، تشکیل جمهوری اسلامی را نمونه بارز کارآمدی نظام اسلامی دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت در سایه وحدت اسلامی در نقاط مختلف کشور ایران در کنار هم و با آرامش و امنیت زندگی می‌کنند.
غیاثی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مجموعه سپاه پاسداران و بسیج نگاه ویژه‌ای به مباحث علمی و پژوهشی معطوف شده است، گفت: کشور در حوزه علمی، فرهنگی و اقتصادی نیازمندی‌هایی دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های سپاه پاسداران و بسیج آن‌ها را پوشش دهیم.
وی همچنین جایگاه نخبگان را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و گفت: در مبحث پیشرفت علم نباید تنها به برگزیدگان المپیادها یا اعضای بنیاد نخبگان اکتفا کنیم بلکه هر حوزه مقاومت بسیح می‌تواند یک پایگاه تولید علم باشد.
وی با تأكید بر اهمیت نقش سازمان بسیج علمی افزود: مجموعه سازمان بسیج تلاش کند تا هم‌افزایی و تقسیم کار بین مراکز آموزش عالی، پژوهشگران و رده‌های مختلف کشور که در حوزه علم و فناوری فعال هستند شکل بگیرد و از کار جزیره‌ای پرهیز شود.
حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور نیز در این نشست با بیان اینکه جهاد علمی نشان‌دهنده وجود یک جنگ است و به یک جبهه علمی نیاز دارد، گفت: در حوزه علم و فناوری به یک قرارگاه نیاز داریم و وظیفه بسیج نیز ساماندهی وضعیت تولید علم در مراکز آموزش عالی و تشکیل قرارگاه علمی در سطح کشور است.
captcha