بسیج دانشجویی و طلبه مهمترین تشکل دانشگاهی و حوزوی است
کد خبر: 3548499
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
فتح اللهی:

بسیج دانشجویی و طلبه مهمترین تشکل دانشگاهی و حوزوی است

گروه سیاسی: یک استاد دانشگاه گفت: امام راحل برای ترسیم حرکت تمامی اقشار در موضوع تفکر بسیجی فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را صادر و تاکید کردند یکی از مهمترین تشکل های دانشگاهی و حوزوی بسیج دانشجویی و طلبه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازآذربایجان غربی، محمد صادق فتح اللهی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه صبح روز گذشته 3 آذرماه، در مراسم گرامیداشت هفته ی بسیج که با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن کنفرانس پیام نور ارومیه برگزار شد بیان کرد: گفتمان امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی بستراصلی تفکر بسیجی بوده و مروج، هدایتگر و پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی است.
 وی گفت: هدف اصلی از صدور تشکیل این تشکل عظیم که همواره در تمامی عرصه ها یاور انقلاب و انقلابیون نیز بوده احیا و نهادینه کردن آرمان های انقلاب و جلوگیری از پایمال شدن خون شهدا در جوامع دانشگاهی و حوزوی است.
فتح اللهی با اشاره به جنگ نرم گفت: یکی از رسالت های اساسی بسیج طلبه و دانشجو مقابله با توطئه های دشمنان در فضای مجازی و جنگ نرم بوده و برای این منظور رهبر معظم انقلاب از این بسیجیان با عنوان پیشانیان جنگ نرم یاد می کند.
این استاد دانشگاه گفت: باید تدریس دروس علوم انسانی در دانشگاه ها که مبتنی با آرمان های انقلاب و اسلام نیز هستند نهادینه شوند ولی متاسفانه بستر مناسبی برای این امر در دانشگاه ها ایجاد نشده است.
محمد صادق فتح اللهی ادامه داد:متاسفانه پس از گذشت 38 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی آنچه که در دانشگاه های ما به عنوان درس و علم به دانشجویان آموخته می شود مبتنی بر علوم انسانی جوامع غربی بوده و کمتر به مباحث معرفتی و اسلامی پرداخته می شود.
وی با اشاره به حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها باید به کمک دانشگاه ها بیایند و اساتید  و نخبه های دانشگاهی را در راستای تولید فکر انقلابی یاری کنند.
وی گفت:  ما می توانیم با ایجاد و حدت و تعامل میان دانشگاه و حوزه از نو آرمان های انقلاب را که اکنون و با نفوذ جهان غرب در جامعه کمرنگ شده احیا کرده و تفکر بسیجی و روحیه ی انقلابی گری را میان دانشجویان و طلاب نهادینه کنیم.
captcha