16 مهر همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3533533
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
خدایی:

16 مهر همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان زنجان گفت: 16 مهر امسال مصادف با اولین جمعه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار می‌شود.

داوود خدایی، دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان،‌اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در چندین سال اخیر در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا به ویژه کوچکترین شهید دشت نینوا، حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود، همایش شیرخوارگان حسینی است.

خدایی با اشاره به اینکه امسال دوازدهمین دوره همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نخستین جمعه ماه محرم مصادف با 16 مهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته این همایش در مصلای نمازجمعه زنجان برگزار شده بود که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است امسال این همایش در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان در حاشیه اتوبان 22 بهمن برگزار شود.

وی با بیان اینکه دوخت لباس برای این همایش از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده است، گفت: امسال 15 هزار لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی در استان زنجان دوخته شد تا در این مراسم، کودکان لباس‌های متحد‌الشکل سبزرنگ و پیشانی‌بند به تن می‌کنند که امسال کار دوخت لباس از محل کمک‌های خیرین انجام شده است.

دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان زنجان تاکید کرد: قرائت نذرنامه، سخنرانی، مداحی، عزاداری، گهواره‌گردانی و گهواره حضرت علی‌اصغر(ع) از برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی است.

captcha