سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3533231
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: دومین سوگواره تعزیه این شهرستان دهه سوم محرم با حضور گروه‌های شبیه‌خوانی شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، امروز، 5 مهرماه در  جلسه ماهیانه انجمن تعزیه این شهرستان گفت: دومین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه دهه سوم محرم سال جاری با حضور گروه‌های شبیه‌خوانی شهرستان در محل حسینیه سیدالشهداء امیرآباد برگزار می‌شود.
جوانمرد افزود: هدف از برگزاری این سوگواره ارج نهادن به مقام شامخ امام حسین(ع)، نشر فرهنگ عاشورا، ساماندهی هنر شبیه‌خوانی در راستای جلوگیری از انحراف و مبارزه با خرافات و ایجاد همدلی وتعامل بین هنرمندان تعزیه است.
 وی در ادامه افزود: هنرمندان شبیه‌خوانی به عنوان پاسداران و مرزبانان فرهنگ دینی و مذهبی نقش بسیار مهمی در حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت در طی سال‌های متمادی ایفا کرده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه هنر تعزیه را به عنوان یکی از گونه‌های هنرهای تأثیرگذار و پرمخاطب معرفی کرد و افزود: متاسفانه آنطور که باید به این هنر توجه نشده و هنرمندان این هنر سنتی همواره مورد کم لطفی قرار گرفته اند،  امیدواریم با برگزاری چنین مراسماتی  هنر شبیه‌خوانی را برای رسیدن به جایگاه واقعی کمک کنیم.
captcha