گرامیداشت شهدای عملیات کربلای دو و سردار شهید محمود کاوه در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3528805
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
با رونمایی از سند شهید کاوه؛

گرامیداشت شهدای عملیات کربلای دو و سردار شهید محمود کاوه در مشهد برگزار شد

گروه هنر: مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای دو و سردار شهید محمود کاوه به همراه رونمایی از سند شهید محمود کاوه صبح امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای دو و سردار شهید محمود کاوه، صبح امروز، 18 شهریورماه، با حضور خانواده شهدا و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، به همراه رونمایی از سند شهید محمود کاوه در مشهد برگزار شد.
سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای مراسم، اظهار کرد: خوشحالم که امروز در جمعی هستم که خود به عنوان عضو کوچکی از این خانواده به شمار می‌آیم.
بختیاری ادامه داد: آنچه که امروز ما نیازمند آن هستیم و با آن سلاح باید حرکت کنیم، مسئله اخلاص است زیرا با وجود اخلاص، هیچ بن‌بستی در برابر ما نخواهد بود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: آن‌هایی که خالصانه کاری را برای گسترش اسلام انجام می‌دهند‌ و پای تمام سختی‌های آن می‌ایستند، به دلیل اخلاص است؛ این اخلاص در پیشگاه خداوند جایگاه بسیاری دارد.
نام عاشورا و کربلا؛ چاشنی همه نهضت‌های انقلابی
وی، نام عاشورا و کربلا را چاشنی همه نهضت‌های انقلابی دانست و عنوان کرد: افتخار همه ائمه(ع) و شهدا این بود که خالصانه برای خدا کار کردند.
بختیاری با اشاره به اینکه اخلاص امام خمینی(ره) باعث تحول بزرگی در دنیای اسلام شد، افزود: در سال ۱۳۵۷ امام(ره) تنها با اخلاص و ایمانی که داشتند، توانستند کشور را به پیروزی برسانند.
وی این سخن امام راحل(ره) که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را از بیانات قرآن دانست و ادامه داد: ایشان نه از شرق و غرب ترسید و نه از توطئه‌های داخل زیرا به خدا و وعده‌هایش ایمان داشتند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز پرچم شهید کاوه بر دوش ما است، عنوان کرد: باید امروزه راه این شهید بزرگوار را با تمام قدرت در عرصه‌های‌ جنگ‌ نرم به کار ببریم.
در ادامه مراسم، سند شهید کاوه با حضور مسئولان استانی و مادر و همسر این شهید گرانقدر رونمایی و سپس مستند «سردار آفتاب» که در خصوص شهید کاوه بود، پخش شد.
سردار مجید ایافت، یکی از همرزمان شهید کاوه در عملیات کربلای دو، افزود: این عملیات که سرداران آن شهید کاوه و صادقی بودند، 226 شهید تنها از خراسان داشت.
وی ادامه داد: در پایان سال 64 و بهار سال ۶۵ عراق که از جوابگویی و دفع حمله رزمندگان اسلام در عملیات والفجر هشت ناکام مانده بود و نمی‌توانست شبه جزیره فاو را که رزمندگان در عملیات والفجر هشت به دست آورده بودند، بگیرد دستور برنامه عملیاتی خود را نوشت و هدفش هم این بود تا قدرت دفاع از عملیات را از ما بگیرد.
ایافت اظهار کرد: عراق در سال ۶۵ به مهران و ... حمله کرد و خطوطی را که ما در عملیات والفجر ۹ با گسیل‌های نیروهای عراقی به دست آورده بودیم، پس گرفت.
شهید کاوه دلشوره‌ها را از بین می‌برد
این رزمنده عملیات کربلای دو بیان کرد: اگر در عملیات‌ها به بن‌بست می‌رسیدیم و نمی‌توانستیم عملیاتی را انجام دهیم، شهید کاوه خود مردانه وارد عمل می‌شد و دلشوره‌ها را از بین می‌برد.
وی عنوان کرد: شهید کاوه همچون کوهی بود و وجودش باعث قوت قلب گروه می‌شد زیرا وی با مدیریت خوب و تلاشی که داشت، تمام بن‌بست‌ها را باز می‌کرد.
یادآور می‌شود، مرثیه‌سرایی به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) و در گرامیداشت شهدای کربلای دو و شهید محمود کاوه برنامه پایانی این مراسم بود.
captcha