سیزدهمین جشنواره قرآنی «مصباح‌الهدی و نورالهدی» در حال برگزاری است
کد خبر: 3526800
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
به میزبانی مشهد؛

سیزدهمین جشنواره قرآنی «مصباح‌الهدی و نورالهدی» در حال برگزاری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله پایانی سیزدهمین جشنواره قرآنی «مصباح‌الهدی و نورالهدی» ویژه دختران و پسران دانش‌آموز استان مازندان از نهم شهریورماه در مشهد آغاز شده و تا 12 شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرحله پایانی سیزدهمین جشنواره قرآنی «مصباح الهدی و نورالهدی» ویژه دختران و پسران دانش‌آموز استان مازندان در مشهد در حال برگزاری است.
بنابر این گزارش، این جشنواره قرآنی از سه‌شنبه نهم شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در اردوگاه مازندان مشهد آغاز شده است و تا جمعه، 12 شهریورماه در اردوگاه مازندران ادامه دارد.     
در این جشنواره بیش از 420 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات مازندان که شرکت کننده در طرح مصباح الهدی و نورالهدی 22 شهر این استان هستند، حضور دارند.
دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم مخاطبان این جشنواره هستند که در طول سال در دوره‌های آموزشی دارالقرآن‌الکریم این استان شرکت می‌کنند. بدین شکل که دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول به مدت سه سال در طرح مصباح الهدی حضور یافته و بعد از گذراندن آن در طرح سه ساله نورالهدی که ادامه طرح اول است، شرکت می‌کنند.
مخاطبان این جشنواره در طول سه سال، هشت ترم و در هر ترم چهار درس را آموزش می‌بینند که از جمله این دروس می‌توان به سرود، دکلمه، تواشیح، آموزش و ترجمه مفاهیم قرآن، تفسیر موضوعی، حفظ قرآن، اخلاق، سیره ائمه(ع) و احکام اشاره کرد.
یادآور می‌شود، در انتهای هر دوره سه ساله، یک جشنواره پایانی برای مخاطبان برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان طرح اهدا می‌شود.
captcha