مراسم بزرگداشت امامزادگان استان هرمزگان برگزار می‌شود
کد خبر: 3514364
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

مراسم بزرگداشت امامزادگان استان هرمزگان برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت: این مراسم همراه با جشن های مردمی زیر سایه خورشید در پنج شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان دیروز 21 تیرماه در دومین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان که با محوریت بررسی برنامه های بزرگداشت امامزادگان در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، عنوان کرد: این مراسم با هدف شناساندن امامزادگان به آحاد مردم و تبیین جایگاه بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سلسله مراسم بزرگداشت امامزادگان از 18 مرداد در امامزاده شاه مرعش در شهرستان میناب آغاز می شود، افزود: امامزاده سید مظفر(علیه السلام) بندرعباس در 23 مرداد، سید محمد حاجی آباد و سید مظفر قشم و سیدسلطان محمد رودان نیز 24 مرداد میزبان برگزاری این مراسم هستند.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در ادامه رسالت مهم اوقاف و امورخیریه را عمل به نیات واقفین خیراندیش و خدمتگزاری بقاع متبرکه و امامزادگان برشمرد و اظهار کرد: خدمتگزاری امامزادگان، افتخاری بزرگ است که خداوند به کارکنان اوقاف عطا فرموده است.
وی با اشاره به حضور خادمین حرم رضوی و حرم کریمه اهل بیت همزمان با دهه کرامت و در قالب جشن های زیر سایه خورشید و در سایه سار کریمه در استان هرمزگان، بیان کرد: خدام حرم، بوی بهشت و بوی علی(علیه السلام) و محراب را به خود به همراه دارند و باعث ایجاد بارقه ای از امید وصال در بین مردم می شوند.
این مقام مسئول از اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خواست به گونه ای برنامه ریزی شود تا از ظرفیت حضور خادمین در برنامه های فاخر بقاع متبرکه و امامزادگان بهتر از سال های گذشته مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به حدیث ثقلین، تصریح کرد: در دهه کرامت باید در کنار برنامه های بصیرت افزایی فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام)، برنامه های قرآنی نیز مورد توجه قرار گیرد.
دهه کرامت از 14 مرداد مصادف با اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها) آغاز و تا 24 مرداد برابر با 11 ذی القعده سالروز میلاد امام رضا(علیه السلام) یادآور می‌شود.

captcha