برگزاری همایش دوسالانه تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی
کد خبر: 3511301
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

برگزاری همایش دوسالانه تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی به صورت دوسالانه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، احمدآبادی، نماینده پژوهشگاه مجازی تربیت اسلامی «بنیان» در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست مشترک شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مجری برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی که با حضور سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، از برگزاری همایش نماز در آموزه‌های رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد خبر داد.
وی از تشکیل اتاق فکر و دبیرخانه و کمیته‌های مختلف این همایش خبر داد و افزود: جلسات متعددی برای هماهنگی تاکنون تشکیل شده است و 42 دستگاه با دبیرخانه این همایش همکاری دارند.
نماینده پژوهشگاه مجازی تربیت اسلامی «بنیان» تصریح کرد: تاکنون دو هزار پوستر این همایش توزیع و همچنین پوستر همایش در رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی به طور گسترده منتشر شده است.
وی همچنین از برگزیده شدن هشت نفر در اختتامیه این همایش خبر داد و اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که پیش همایش و نمایشگاه با محوریت فرهنگ رضوی در حاشیه این همایش برگزار کنیم.
احمدآبادی از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش نماز در آموزه‌های رضوی تا 20 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: دوم آذرماه اختتامیه همایش همزمان با هفته بسیج در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
در این نشست سیدحسین مجتبوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی به صورت دوسالانه در مشهد برگزار می‌شود.
وی که دبیری همایش نماز در آموزه‌های رضوی را نیز بر عهده دارد، با بیان اینکه اگر مردم زیبایی‌های کلام رضوی را بدانند از آن اطاعت می‌کنند، افزود: در این همایش باید نماز از دیدگاه امام هشتم(ع) به زیبایی برای مخاطبان تبیین شود، همچنین اطلاع رسانی نقش مهمی دارد و ما باید به گروه‌های هدف توجه جدی کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از آغاز اجرای طرح «زیارت از مبدا تا مبدا» برای دانشجویان این مرکز خبر داد و گفت: در این طرح دانشجویان معلمی که وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند شروع معلمی خود را با عهد و زیارت امام رضا(ع) آغاز می‌کنند، همچنین طرح «خادم الزائرین» در این دانشگاه اجرا می‌شود که بر اساس آن دانشجویان بعنوان کارشناسان زیارت به زائران خدمت می‌کنند.
captcha