رونمایی از تازه‌های نشر مؤسسه مطالعات راهبردی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3508683
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

رونمایی از تازه‌های نشر مؤسسه مطالعات راهبردی در نمایشگاه قرآن

گروه اندیشه: تازه‌های نشر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در پنجمین روز برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شامگاه، 30 خردادماه در پنجمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از تازه‌های نشر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با حضور حجت‌الاسلام سید محمدمحسن دعایی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و جمعی از مسئولان استانی و شهر مشهد رونمایی شد.
حجت‌الاسلام سید محمدمحسن دعایی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در این خصوص با بیان اینکه این مؤسسه به عنوان یک مجموعه پیشروی حوزوی مسئولیت تولید نرم‌افزار تمدن نوین اسلامی را عهده‌دار است، گفت: یکی از جدیدترین تولیدات ما که در این نمایشگاه رونمایی شد، کتاب «نگرشی دیگر به علم دینی» است.
وی با بیان اینکه در این کتاب مدل استخراج علم از منطق اجتهاد سیستمی پردازش شده است، اظهار کرد: همه طلاب و اندیشمندانی که می‎خواهند از منظر اسلامی مهندسی علم را یاد بگیرند، می‏‌توانند از این کتاب استفاده کنند.
مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام افزود: همچنین کتب نگرش دیگر به دعا، روزه و مسجد از دیگر کتاب‎های مؤسسه است که متون آموزشی به سبک کارگاهی ارائه شده و آموزه‎های اسلامی سبک زندگی را به شکل کاربردی در اختیار مخاطبان قرار می‎دهد.
حجت‎الاسلام دعایی ادامه داد: کتاب ترجمه بلاغی نیز که بهترین سبک ترجمه پیشرفته قرآن از زبان مبدا به فهم مقصد است نیز به عنوان یک درسنامه برای حوزه‎های علمیه و تمام کسانی که می‎خواهند در زمینه ترجمه قرآن کار کنند، از دیگر کتاب‌های رونمایی شده است.
مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با اشاره به دیگر کتاب رونمایی شده تصریح کرد: کتاب «شهیده شام» با موضوع اثبات حقانیت، عظمت روحی و جایگاه معنوی حضرت رقیه(س) نیز به خاطر شبهاتی که اخیرا به خاطر انتصاب قبر شریف و این عنوان ایشان به سیدالشهداء(ع) مطرح شده است، تالیف شد.
captcha