قم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سیاهپوش است
کد خبر: 3482980
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

قم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سیاهپوش است

گروه اجتماعی: شهر مقدس قم در شب شهادت بی بی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س) سراسر حزن و اندوه شده است و مردم با برگزاری آیین هایی بر سر و سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش و پرچم های مشکی در سراسر این مکان مقدس برافراشته شده و برنامه های عزاداری و سوگواری با حضور زائران و دلسوختگان مکتب اهل بیت(ع) برپا است.
دسته های عزاداری و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در حرم مطهر حضرت معصومه اجتماع کرده و در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر سر و سینه می زنند. دراین شب در جای جای قم مراسم عزاداری و سوگواری برگزار شده و محبان اهل بیت(ع) اشک ماتم می ریزند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری دست بر سینه گذاشته و به پیشگاه حضرت معصومه(س) شهادت حضرت فاطمه را تسلیت می گویند. آیین باشکوه سوگواری شهادت حضرت صدیقه کبری نیز در مسجد مقدس جمکران، دفتر مقام معظم رهبری در قم، بیوت مراجع تقلید، بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد و تکایا با حضور گسترده زائران و مردم خداجوی قم برپا شد و سخنرانان به بیان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن حضرت و مداحان نیز به مدیحه سرایی پرداختند.
حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد. سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.
سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری دخت پیامبر، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، دنیا را ترک نمود و به شهادت رسید.
captcha