ادارات و نهادها برای انتقال پیام از ابزار هنر استفاده کنند
کد خبر: 3456067
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
فرید:

ادارات و نهادها برای انتقال پیام از ابزار هنر استفاده کنند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در رابطه با نحوه حمایت دستگاه‌های دولتی از هنرمندان گفت: همه ادارات و نهادها می‌توانند برای انتقال پیام و خواسته‌هایشان از این ابزارها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ناصر فرید، معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان امروز، دوم آذر‌ماه در  جمع خبرنگاران گفت: راه‌های ارتباطی در جامعه را می‎توان به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در هر دو بخش برای تأثیرگذاری پیام، باید از ابزارهای مناسب استفاده شود.
وی هنرهای تصویری به‌ویژه فیلم و عکس را از مؤثرترین ابزارها برشمرد و افزود: فیلم و عکس از قدرتمندترین ابزارها در حوزه‎های مختلف برای انتقال پیام هستند زیرا ابزارهای بصری تاثیرگذاری بیشتری دارند.
فرید تأکید کرد: صرف در دسترس بودن یک ابزار، موجب تأثیرگذاری نیست بلکه در کنار آن یک هنرمند باید شناخت و علم استفاده از آن را نیز بیاموزد.
معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزاری جشنواره را ازجمله راه‌های شناخت و عیان کردن استعدادها و ظرفیت‌های پنهان دانست و افزود: در برگزاری جشنواره‎ها در کنار ورود افراد تازه‌کار، اهالی فن نیز آثار قوی خود را ارائه داده و کارهای بهتری را به نوآموزان نشان می‎دهند.
وی با بیان این‌که بسیج خود یک فرهنگ و روش است، تصریح کرد: عرصه بسیج وسیع است و هرجایی که نیاز باشد ورود می‏‎کند. بسیج در متن جامعه وجود دارد و همین موجب رونق فعالیت‎هایش می‌شود.
فرید افزود: بسیج خاص و تخصصی یک نهاد نیست و در همه موضوعات و اقشار فعالیت دارد. بسیج مردمی توانایی انجام سریع فعالیت در گستره‌های وسیع را دارد.
معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که حضور بسیج موجب رونق بیشتر حوزه هنر می‎شود عنوان کرد: با توجه به حوزه‌های متنوع فعالیت، بسیج به استفاده از ابزارهای تصویری به‌‌ویژه فیلم و عکس نیازمند است.
وی گفت: عکس ارتباط مستقیم بیننده با سوژه است. در هنرهای تصویری به‌علت تاثیرگذاری بالاتر، بیننده بیشتر متاثر می‌شود.
فرید عنوان کرد: عکس در حوزه‎های مختلف فرهنگی، اقتصادی و به‎ویژه آسیب‎های اجتماعی می‌تواند پیام را انتقال دهد و حرف خود را به جامعه بزند زیرا عکس برای عموم مردم مفهوم دارد.
معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در رابطه با نحوه حمایت دستگاه‌های دولتی از هنرمندان گفت: همه ادارات و نهادها می‌توانند برای انتقال پیام و خواسته‌هایشان از این ابزارها استفاده کنند.
وی افزود: به‎طور مثال در شهرداری می‌توان در مقوله فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت شهری همچنین، در فضاهای پیشگیری و روشنگری از ابزارهای تصویری بهره برد.
فرید تأکید کرد: نکته ضروری این است که فعالیت‎های مرتبط به هنرمندان بومی واگذار شود. حتی اگر به اندازه سایر استان‌ها قوی نباشند ولی با مدیریت صحیح می‎توان در کنار حمایت از آن‌ها، موجب تقویت‌شان نیز بشویم.

captcha