سوگواره ادبی «حریم ولایت» درگوگان برگزار می‏‎شود/ مهلت ارسال آثار تا سوم آذر
کد خبر: 3389381
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
قلی‌‎زاده خبر داد:

سوگواره ادبی «حریم ولایت» درگوگان برگزار می‏‎شود/ مهلت ارسال آثار تا سوم آذر

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر گفت: نخستین سوگواره ادبی با عنوان «حریم ولایت» به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و با هدف احیای شعائر دینی، مذهبی و عاشورایی در گوگان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمدعلی قلی‎‏زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر درجمع خبرنگاران گفت: نخستین سوگواره ادبی با عنوان حریم ولایت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و با هدف احیای شعائر دینی، مذهبی و عاشورایی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر و با همکاری کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گوگان برگزار می‎شود.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را احیای شعائر دینی، مذهبی، عاشورایی و مستند کردن هنرها در قالب مضامین عاشورایی عنوان کرد و افزود: این سوگواره در سه محور اصلی شعر، مقاله و داستان کوتاه در سطح استانی برگزار می‌شود که در زمنیه مقاله‌‎نویسی باموضوع ولایت ازدیدگاه حضرت ابوالفضل(ع)، نقش و جایگاه حضرت ابوالفضل(ع) در ولایت امام حسین(ع)، چگونگی اثبات ولایت امام حسین(ع)توسط قمر بنی‎‏هاشم، سیر زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) در ولایت سه امام عصر خود امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) و حقانیت امام حسین(ع) از دیدگاه حضرت ابوالفضل(ع) علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

قلی‌‎زاده اظهار کرد: دربخش شعر، شاعران می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد و درباره محرم و حضرت ابوالفضل(ع) در دو بخش ترکی و فارسی ارسال کنند ودر بخش داستان کوتاه نیز موضوع آزاد و پیرامون محرم و حضرت ابوالفضل(ع) است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا سوم آذرماه جاری از طریق رایانامه یا ایمیل به سایت سوگواره به آدرس kanoonabolfazlgogan@gmail.com  ارسال کنند.

captcha