شبیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3388442
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
فردا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

شبیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود

گروه هنر: مسئول مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از برگزاری مراسم شبیه‌خوانی (تعزیه) حضرت قمر بنی‌هاشم ابوالفضل العباس(ع) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

علی‌اصغرملایی، مسئول مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: مراسم شبیه‌خوانی (تعزیه) حضرت قمربنی‌هاشم ابوالفضل العباس(ع) به مناست ماه محرم فردا دوشنبه، 27مهرماه و بعد از نماز ظهر و عصر در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این تعزیه به‌همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و توسط گروه تعزیه‌خوانان کانون بسیج هنرمندان اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: حفظ و زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا از طریق هنر تعزیه، معرفی آئین سنتی و مذهبی از اهداف مهم برگزاری این شبیه‌خوانی است.
مسئول مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بیان کرد: متأسفانه اکنون مراسم تعزیه با توجه به سابقه تاریخی و تأثیرگذاری که در فرهنگ ما شیعیان دارد، اجرای آن در شهرها کم رنگ شده است که براین اساس باید مسئولان مربوط به این هنر سنتی و آئینی توجه بیشتری داشته باشند.
ملایی بیان کرد: سال گذشته نیز مراسم شبیه خوانی  حضرت امام حسین(ع) وحضرت  علی اکبر(ع) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد که مورد استقبال خوب دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه قرار گرفت.
وی در ادامه به برگزاری کارگاه نقش اسطوره در هنرهای نمایشی (تعزیه) اشاره کرد و گفت: این کارگاه نیز روز چهارشنبه 29، مهرماه در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
مسئول مرکز فعالیت‌های قرآنی جهادد انشگاهی واحد اصفهان بیان کرد: در هفته آینده نیز کارگاه تبیین فلسفه و قیام عاشورا با حضور یکی از استادان دانشگاه اصفهان در معاونت فرهنگی جهاد واحد اصفهان برگزار خواهد شد.

captcha