تربیت علما حرکت جامعه را به سوی رشد و تعالی هموار می‌کند
کد خبر: 3382080
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
آیت​الله موسوی‌​ جزایری:

تربیت علما حرکت جامعه را به سوی رشد و تعالی هموار می‌کند

گروه اجتماعی: نماینده ولی ​فقیه در خوزستان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه با تربیت علما و فضلا، حرکت جامعه اسلامی را به سوی حق و رشد و تعالی هموار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی حوزه، مراسم عمامه‌گذاری 13 طلبه مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان شادگان، روز گذشته 13 مهر با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، امام جمعه شادگان و مردم این شهرستان برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌ جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم اساس تشکیل حوزه‌های علمیه را تداوم مسیر حق دانست و گفت: حوزه‌های علمیه با تربیت علما و فضلا، حرکت جامعه اسلامی را به سوی حق و رشد و تعالی هموار می‌کنند.

وی با اشاره به سابقه شادگان در ظهور اندیشمندان و علمای اسلامی، افزود: ابن سکیت دورقی تنها نمونه‌ای از دریای بیکران علمی است که در طول سال‌ها در شادگان وجود داشته است. در تاریخ شادگان علما و فضلای زیادی وجود داشتند که در مسیر حق و تعالی اسلام در کارنامه عمل خویش جهاد فی سبیل الله داشته و نقش مهمی در تاریخ شیعی استان خوزستان ایفا کردند.

طلاب شادگان نام علمای شهرستان را زنده​ کنند

آیت​الله موسوی ​‌جزایری با اشاره به فعالیت‎‎های علمی مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، بیان کرد: امید است که در این مدرسه اندیشمندانی فرهیخته تربیت شده و نام علمای بزرگ این شهرستان را دوباره زنده کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شادگان، خاطر نشان کرد: این مدرسه نقش مهمی در فعالیت‌های فرهنگی این منطقه دارد، از این رو طلاب علوم دینی با استفاده بهینه از امکانات و زمان خویش، پویایی هرچه بیشتر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) را در مسیر خویش رقم زنند.

همچنین، حجت‌الاسلام سید‌مجید شرفی، امام‌جمعه شادگان تلبس به لباس روحانیت را عرصه جدیدی از فعالیت‌های طلاب دانست و اظهار کرد: تشرف به لباس روحانیت آغازگر مرحله جدیدی از فعالیت‌های روحانیون است و زمینه‌ای مناسب جهت حضور مؤثر در میان مردم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: لباس روحانیت، نماد حضور در صحنه‌های مختلف جامعه است و روحانیون باید با توجه به این مهم تلاش کنند تا از سربازان واقعی امام زمان(عج) قرار گیرند.

ضرورت ارتباط طلاب علوم دینی با مردم

امام‌جمعه شادگان با اشاره به ضرورت ارتباط طلاب علوم دینی با مردم، گفت: طلبه علوم دینی باید با توجه به میزان تحصیل و سطح علمی خود و همچنین با رعایت ملاحظات اخلاقی و اجتماعی، با مردم تعامل داشته و در راستای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه گام بردارد.

وی ضمن تقدیر از نماینده ولی​ فقیه در استان، خاطرنشان کرد: به برکت حضور ایشان، مدارس علیمه سراسر استان شاهد گسترش کمی و کیفی در جذب و تربیت طلاب علوم دینی بوده‌اند.

شرفی در پایان با اشاره به سابقه علمی شهرستان شادگان، گفت: تاریخ این شهرستان شاهد ظهور و بروز علما و دانشمندان زیادی بوده و به برکت نماینده ولی فقیه و حمایت‌های ایشان، مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) نقش مؤثری در تربیت نخبگان دینی ایفا خواهد کرد.

captcha