حضور مربیان ممتاز در کنار مسابقات قرآن/ تغییر در گروه‌بندی
کد خبر: 3377035
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
مرتل قرآن کریم خواستار شد:

حضور مربیان ممتاز در کنار مسابقات قرآن/ تغییر در گروه‌بندی

گروه فعالیت‎های قرآنی: یک شرکت‎کننده در رشته ترتیل سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: خوب است که یک مربی ممتاز برای تبیین نقاط ضعف شرکت‎کنندگان در کنار سالن مسابقات حضور داشته باشد.

منصوره صفارزاده در گفت و گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت: اگر هر نفر بتواند بیش از یک رشته را برای شرکت در مسابقات انتخاب کند بهتر است و قدرت مانور بیشتری ایجاد می‎کند.
وی که دارای مدرک لیسانس است و در این مسابقات به عنوان مرتل حضور یافته است سطح مسابقات را متوسط ارزیابی کرده و ادامه داد: در سال‎های قبل در بیرون از فضای مسابقات یک داور حضور داشت و ابتدا گزینش ابتدایی از افراد صورت می گرفت ولی امسال در این مرحله حذف شده است.
وی اظهار کرد: اینکه همه افراد می‎توانند در مسابقات قرآن حضور یابند باعث احترام بیشتر به قرآن و پررنگتر جلوه دادن حضور قرآن در جامعه است اگرچه ممکن است روند اجرا را سخت تر کند.
صفارزاده با قدرانی از دست‎اندرکاران این مسابقات و به ویژه بانوانی که در این چند روز از صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن حضور داشته و باعث شدند تا مسابقات به شیوه خوبی اجرا شود تصریح کرد:  اطلاع رسانی بعد از ثبت نام همچنین داوری مسابقات و فضای سالن و امکانات مورد نیاز برای حضور متسابقین جای تشکر از مجریان این برنامه را دارد.
وی که در سال گذشته در رشته تحقیق حضور داشته است گفت: با توجه به فعالیت های ماهانه و حضوری که در کلاس های صوت و لحن دارم احساس کردم آمادگی بیشتری برای حضور در ترتیل دارم به همین دلیل این رشته را انتخاب کردم ولی اگر بشود رشته دیگری را هم انتخاب کنیم بهتر است.
این مرتل قرآن کریم با بیان اینکه ممکن است قراء شرکت کننده مخصوصا در ترتیل صرفا برای مسابقه به سراغ مفاهیم نروند ادامه داد:  باید روند اجرا به گونه ای تعریف شود که نیاز به مفاهیم در آن بیشتر حس شود.
وی افزود: آزمون ما براساس تلاوت 7 خط قرآن بود که این میزان برای اجرا و مانور قاری کم است و نمی توان الحان و اصوات مورد نظر را به خوبی اجرا کنیم.
صفارزاده بر لزوم آموزش قبل از مسابقه با حضور استادان ممتاز تاکید کرد و گفت: آموزش در تقویت قرآن آموزان و شرکت کنندگان بسیار موثر است بنابراین اگر بتوان یک مربی ممتازی در کنار این مسابقات حضور داشته باشد و نقاط ضعف هر فردی را به او گوشزد کند بهترین نتیجه از مسابقات برای شرکت کنندگان اعم از کسانی که به مرحله بعدی می روند و یا نمی روند حاصل شود.
وی پیشنهاد دیگرش این بود که رده بندی گروه های سنی باید از 15 تا 25 و 25 سال به بالا باشد تا فرایند داوری عدلانه تر شود.
یادآور می‎شود سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله شهرستانی از یکشنبه 5 مهرماه در دانشگاه علوم و معارف قرآن آغاز شده و تا 12 این ماه در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است.
این مسابقات در رشته‎های ترتیل، تحقیق، حفظ، اذان، دعاخوانی و ... در گروه سنی بالای 18 سال در حال برگزاری است.

captcha