برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در طارم
کد خبر: 3374635
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در طارم

گروه فعالیت‌های قرآنی:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم گفت:مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در طارم برگزار می‌شود.

حبیب ابراهیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تربیت 10 هزار حافظ قرآنی است که سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در این راستا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات هر سال در دو گروه سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال مسابقات در چهار رشته قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم قرآن ‌کریم و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت:ثبت نام در این مسابقات از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران و یا با مراجعه حضوری به دفتر اوقاف در شهرستان اقدام شده است و مسابقات این دوره روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به استقبال مطلوب شرکت‌کنندگان از این مسابقات اضافه کرد: سال گذشته یک‌هزار و 400 نفر در این مسابقات حضور داشتند.
وی در ادامه از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای چهارمین سال متوالی در شهرستان طارم خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور اجرا می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته یک هزار و 500 نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی شرکت کرده‌اند، گفت: طبق برنامه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در رده‌های سنی کودکان هفت تا 13 سال، افراد 13 تا 18 سال و بالای 18 سال اجرا می‌شود.

captcha