کارگاه آموزشی تلبس طلاب همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3361872
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

کارگاه آموزشی تلبس طلاب همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون تهذیب حوزه‌ علمیه همدان به برگزاری کارگاه آموزشی در راستای ارائه مجوز تلبس طلاب طی دو روز از چهارشنبه، 26 شهریور در مدرسه آیت‌الله آخوند همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت‌اله کشوری‌‌دلاور، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، بیان کرد: کارگاه آموزشی در راستای ارائه مجوز تلبس طلاب طی دو روز از چهارشنبه، 26 شهریور در مدرسه آیت‌الله آخوند همدان برگزار می‌شود، داشتن سلامت جسمی از شروط تلبس طلاب است و تلبس طلاب محدودیت سنی ندارد.

وی هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی را آشنایی طلاب با رسالت و وظایف روحانیت خواند و اظهار کرد: مجوز تلبس به طلابی تعلق می‌گیرد که به مدت 6 سال دروس حوزه علمیه را فرا گرفته که بعد از طی کردن مراحل ثبت‌نام یک دوره آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی ویژه طلاب در راستای تلبس با موضوعاتی از جمله مدیریت مسجد، روحانیت و سیاست، روحانیت و مسائل اجتماعی، روحانیت و تبلیغ، کارگاه تجوید الصلاه و روحانیت و اخلاق برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کشوری‌ دلاور با بیان اینکه این کارگاه‌ها در دو دوره دو روزه به مدت 30 ساعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هر دوره 50 تا 70 نفر از طلاب استان همدان به صورت متمرکز در این کارگاه‌ها شرکت خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه همدان همچنین به اساتید کارگاه‌های آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: در این کارگاه حدود هشت نفر از اساتید حوزه علمیه قم و استان همدان حاضر می‌شوند که بعد از اتمام این دوره‌ها، مصاحبه آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام کشوری‌ دلاور هدف از برگزاری مصاحبه را بررسی توانمندی طلاب دانست و اظهار کرد: این مصاحبه دو روز بعد از پایان کارگاه شروع می‌شود و افرادی می توانند مومن شوند که طلبه رسمی حوزه بوده و مراحل قانونی را طی کرده باشند.

captcha