لزوم پایداری مسئولان سیاست خارجی بر حقوق ملت ایران
کد خبر: 3274507
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
آیت‌الله صفایی‌بوشهری تأکید کرد؛

لزوم پایداری مسئولان سیاست خارجی بر حقوق ملت ایران

گروه سیاسی: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان مذاکره‌کننده باید با اقتدار مذاکره کنند، اظهار کرد: مسئولان سیاست خارجی ما باید از موضع پایداری، قدرت و اقتدار ایرانی ـ اسلامی به پشتوانه این ملت حضور پیدا کنند و یک قدم از حقوق مردم عقب ننشینند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، در خطبه‌های نماز جمعه هیجدهم اردیبهشت ماه بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور، گفت: آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده ماست زیرا متکفّل تولید نسل آینده است و هر چه در آن هزینه کنیم سرمایه گذاری است.

باید در رابطه با آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: جامعه‌ای که می‌خواهد موفق باشد باید در حوزه علم و تربیت اخلاقی از همان ابتدا در زندگی انسان برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد و مهم‌ترین دستگاه در این زمینه، آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: آموزش پرورش موفق یعنی آینده‌ موفق و پیشرفته و توسعه یافته؛ لذا باید در رابطه با آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود.

خطیب جمعه بوشهر اظهار کرد: ما به دنبال تولید و تربیت نسلی دانا، با ایمان، دارای اعتماد به نفس، با امید و نشاط، دارای سلامت روحی و جسمی، روشن بینی، با اراده، کم هزینه و پر فایده هستیم که این نیز وظیفه آموزش و پرورش است.

اقتصاد آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است
آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه اقتصاد آموزش پرورش نیازمند بازنگری است، بیان کرد: خدمت به معلمان، کادر آموزشی، ارتقای سخت‌افزارها و نرم‌افزارها نیازمند رسیدگی جدی می‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسائل هسته‌ای، تاکید کرد: اگر یک ملت نتواند از هویت خود دفاع کند قطعا در فضای بین‌المللی بعنوان یک ملت توسری خور، محکوم و عقب‌افتاده محسوب می‌شود.

امام جمعه با اشاره به اینکه مسئولان آمریکا، ایران را تهدید نظامی می‌کنند و رهبر معظم انقلاب با مذاکره شبح نظامی مخالف هستند، افزود: ایران یک کشور مقتدر است و در نظم کنونی و آینده جهان نقش اساسی دارد و آمریکا کوچکتر از آن است که بتواند با تهدید، ایران را تسلیم کند و بخواهد اندیشه‌های خودش را پای مذاکره بر ایران تحمیل کرده و ایران را تحقیر کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه مسئولان مذاکره‌کننده باید با اقتدار مذاکره کنند، اظهار کرد: مسئولان سیاست خارجی ما باید از موضع پایداری، قدرت و اقتدار ایرانی - اسلامی به پشتوانه این ملت حضور پیدا کنند و یک قدم از حقوق مردم عقب ننشینند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: ایران اینقدر اقتدار دارد که فرماندهان نظامی اعلام کرده‌اند که اگر در مذاکرات با تهدید وارد می‌شوند آنها را به ما بسپارید.

وی اظهار کرد: اگر آمریکا کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی کند تمام دنیای آمریکا مورد تهاجم ایران قرار خواهد گرفت و هرکس با آمریکا با آن روح گرگ صفت و جنایتکاری‌اش، پای میز مذاکره نشسته، پیشمان شده است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر افزود: آمریکایی‌ها بدانند که ایران اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری با نیروهای مسلح و همدلی ملت و مردم ولایتمدار هیچ‌گاه تسلیم آمریکا نخواهند شد.

خطیب جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه باید بعد از مذاکرات تمامی تحریم‌ها شکسته شود نه تنها تحریم‌های هسته‌ای، تصریح کرد: مردم ایران توافق عالی و مقتدرانه را می‌خواهند و نه فقط توافق عادی را و این خواسته مردم ایران است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با محکوم کردن مصوبه کنگره امریکا مبنی بر تقسیم کشور عراق، اظهار کرد: مگر شما چکاره هستید که در کشورهای اسلامی دخالت می‌کنید مگر جهان اسلام کیک سالروز تولد آمریکاست که میخواهید آنرا تقسیم کنید.

کشورهای مهاجم به یمن و حامی آل‌سعود، جنایتکاران جنگی هستند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر همچنین با محکوم کردن جنایات آل سعود در حمله به یمن گفت: حمله کردن و قتل عام کردن مردم یک کشور اسلامی با هیچ قاعده و قانون شرعی و دینی، البته اگر اینان قائل به اسلام باشند، سازش ندارد و بعد، از کمک رسانی به آنان هم جلوگیری کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با تأکید بر اینکه تمام کسانی که به یمن حمله کرده‌اند و از آل سعود مهاجم حمایت کردند جنایتکاران جنگی هستند، بیان کرد: چه جنایتی از این بالاتر که کسی بگوید آل سعود را محکوم نکنید که ما حج و عمره داریم بلکه ما با تمام توان آل‌سعود را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله مردم یمن پیروز خواهند شد.

امام جمعه بوشهر در پایان سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) که مصادف با روز پنجشنبه است را تسلیت گفتند.

یادآور می‌شود، پس از اقامه نماز جمعه، همزمان با سراسر کشور، نمازگزاران و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بوشهر، با شرکت در یک راهپیمایی باشکوه، ضمن حمایت از مردم مظلوم یمن، جنایات رژیم آل سعود درحمله نظامی عربستان سعودی به یمن را محکوم کردند.

captcha