دانش‎آموزان در راستای زنده نگه‎داشتن دستاوردهای دفاع مقدس تلاش کنند
کد خبر: 2694106
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

دانش‎آموزان در راستای زنده نگه‎داشتن دستاوردهای دفاع مقدس تلاش کنند

گروه اجتماعی: دانش‎آموزان باید در راستای اعتلای فرهنگ ایثار، شهادت و زنده نگه‎داشتن دستاوردهای دوران طلایی هشت‌ ساله دفاع مقدس تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدحسین کفراشی، مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عصر شنبه، 20 دی‌ماه در نخستین یادواره 68 شهید دانش‌آموز آموزشگاه‎های شهید فیاض‌بخش و امام حسن مجتبی(ع) بروجرد، با بیان این‌که شهدا دارای نفس مطمئنه بودند که زرق و برق دنیا را فراموش کردند و پا به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند، گفت: امروز حفظ هویت و اصالت شهدا بر عهده ماست و انتظار شهدا از ما رفتن به راهی است که آنان در این راه قدم نهادند.

وی با اشاره به حمله موشکی دو مدرسه در بروجرد و شهادت 68 دانش‌آموز در این حمله موشکی، افزود: تنها کسی که خوی وحشی‌گری و حیوانی داشته باشد می‌تواند مرتکب چنین جنایات جنگی فجیعی شود.

کفراشی با اذعان به این‌که امروز حفظ هویت و اصالت شهدا بر عهده ماست و انتظار شهدا از ما رفتن به راهی است که آنان در این راه قدم نهادند، اظهار کرد: شهادت 68 شهید دانش‌آموز در اثر حمله موشکی به مدرسه فیاض بخش بروجرد نشان داد که دشمنان ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره، تلاش در راستای انتقال فرهنگ غنی و قوی ایثار و شهادت به قشر دانش‎آموز است.

کفراشی با اشاره به حضور پررنگ دانش‎آموزان در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل که در آن زمان دفاع از میهن و شرافت را بر حضور در کلاس درس مقدم دانستند، تأکید کرد: دانش‌آموزان بسیجی و رزمنده بدون هیچ‌گونه توقع و با تاسی گرفتن از نخستین امام خود امام علی(ع) شبانه و به‌صورت مخفیانه اقدام به شستن لباس و واکس زدن پوتین‎های رزمندگان می‎کردند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، ادامه داد: دانش‎آموزان باید در راستای اعتلای فرهنگ ایثار، شهادت و زنده نگه‎داشتن دستاوردهای دوران طلایی هشت‌ ساله دفاع مقدس تلاش مضاعفی داشته باشند.

کفراشی با تأکید بر ضرورت انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل‎های آینده کشور، اظهار کرد: تقویت فرهنگ ایثار، مجاهدت و فرهنگ آرمانی هشت سال دفاع مقدس بین نسل جوان یکی از ضروریات است.

وی بیان کرد: دانش‎آموزان باید با الگو قرار دادن همسالان شهید خود در راستای کسب اخلاق، دانش و علم همراه با معرفت اسلامی و انسانی تلاش کرده و ادامه‌دهنده راه مقدس برادران شهید خود باشند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تلاش در راستای دستیابی به سعادت اخروی و اهتمام بر تحقیق و پژوهش را از دیگر مواردی دانست که قشر دانش‌‏آموز به‌عنوان آیندگان جامعه باید بر آن تأکید ورزند.

captcha