اعلام آمادگی شورای شهر شیراز جهت کمک به ثبت جهانی طبخ آش نذری ۸۰ تنی
کد خبر: 2623592
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
هاجری عنوان کرد:

اعلام آمادگی شورای شهر شیراز جهت کمک به ثبت جهانی طبخ آش نذری ۸۰ تنی

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اشاره به طبخ آش نذری ۸۰ تنی در شیراز گفت: در شورای شهر جهت ثبت جهانی این مراسم معنوی اعلام آمادگی می‌کنیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز شامگاه شنبه، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، با بیان اینکه هر کسی به نحوی عشق و علاقه خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهد، گفت: برگزاری چنین مراسم‌های معنوی به عنوان یک میراث معنوی، ثبت جهانی می‌شود.
وی افزود: همان‌طور که همایش 20 میلیونی زائران حسینی در اربعین و طولانی‌ترین نماز جمعه از نجف تا کربلا و همچنین همایش 10 میلیون نفر زائران رضوی نیز به عنوان میراث معنوی ثبت جهانی خواهند شد، طبخ بزرگترین آش نذری دنیا ثبت جهانی می‌شود.
هاجری، انجام چنین آئین‌هایی را پشتوانه و یادگاری از دلدادگی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و گفت: این مراسم معنوی کاملاً مردمی است به طوری که درخواستی از دست‌اندرکاران این برنامه به شورای شهر جهت حمایت مالی ندیده‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با بیان اینکه استقلال اصلی این برنامه، پشتوانه مردمی آن است که در آن مردم عشق و علاقه خود را نسبت به مکتب اسلام اثبات می‌کنند، گفت: شهر مقدس شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) باید به سمت و سویی رود که یکسری میراث‌های معنوی خود را ثبت کند لذا ما در کمیسیون‌های گردشگری و فرهنگی جهت ثبت جهانی این مراسم معنوی اعلام آمادگی می‌کنیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود به جنایات تکفیری‌ها اشاره کرد و گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها از رشد اسلام‌گرایی در دنیا هراس دارند لذا راهبرد اسلام‌هراسی را در دنیا دنبال کند تا یک چهره خشنی از اسلام ارائه دهند و مردمی که گرایش به اسلام، متنفر شوند.
هاجری ادامه داد: یک بعد این قضیه راه‌اندازی جنگ‌های روانی داعش، بوکوحرام و امثال آن‌هاست لذا این جنبه‌ها و مراسم‌های مثبت و معنوی باید به نمایش گذاشته شود.
عضو شورای شهر شیراز اظهار کرد: چنین مراسم‌های معنوی نشان می‌دهد سیره پیامبر(ص) که در خود قرآن آمده خلق عظیم و اسوه حسنه است و اصلاً بعثت او برای اخلاق و محبت بوده است، توسط مسلمانان الگوبرداری می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر محب و اخلاق را از انسان بگیرند، چیزی ندارد، افزود:‌ لذا اگر انسان بخواهد مرده متحرک نشود لازمه است که احسان و محبت نسبت به همنوعان و جامع خود را رواج دهد.
هاجری ابراز کرد: جاذبیت انسان و قوه مغناطیسی اسلام به گونه‌ای است که بسیاری از سناریوهای اسلام‌هراسی نمی‌تواند از جاذبه اسلام بکاهد و علت آن، این است که آموزه‌های اسلامی وحیانی و مطابق با فطرت بشر است و کسی نمی‌تواند با فطرت بشری در افتد.

captcha