امام حسین(ع) با نثار خون خود دین اسلام را زنده و پابرجا نگه داشتند
کد خبر: 1469959
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
استاندار هرمزگان:

امام حسین(ع) با نثار خون خود دین اسلام را زنده و پابرجا نگه داشتند

گروه سیاسی: حضرت سیدالشهدا با نثار خون خود دین اسلام را زنده و پابرجا نگه داشتند و امروز زنده نگه داشتن عاشورا یک وظیفه مهم برای ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، جاسم جادری، استاندار هرمزگان ‌در جمع خبرنگاران در تاسوعای حسینی با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی با بیان اینکه امام حسین‌(ع) هدف از قیام خویش را برپایی احکام الهی معرفی کرد، گفت: حرکت این امام بزرگوار برای همیشه پایدار و جاودانه باقی خواهد ماند و باید از فلسفه قیام عاشورا در زندگی خود درس آزادگی را بیاموزیم.

وی ادامه داد: ما از قیام عاشورا و فلسفه آن چنان می آموزیم که فلسفه این قیام امر به معروف و نهی از منکر بوده است که حضرت امام حسین(ع) مردم را برای مقابله با ظلم دعوت کرد و در واقع فلسفه قیام عاشورا برای همه نسل‌ها و همه دوران‌ها و حکومت‌هاست.

استاندار هرمزگان افزود: طلب اصلاح در امور امت، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره رسول الله‌(ص) و امیرالمؤمنین امام علی‌(ع) بر‌پایه اجرای نماز و پرداخت زکات و از جمله اهدافی بود که در قیام حضرت اباعبدالله(ع) وجود داشت.

جادری با بیان اینکه باید به ندای امام حسین‌(ع) لبیک بگوییم و طوری عمل کنیم که از نهضتی که در راه امام حسین(ع) گام برمی‌دارد، دفاع کنیم، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با نثار خون خود دین اسلام را زنده و پابرجا نگه داشت و امروز زنده نگه داشتن عاشورا یک وظیفه مهم برای ما محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به تاسوعای حسینی به ویژگی‌های حضرت ابالفضل العباس‌(ع) اشاره ‌و بیان کرد: حضرت عباس‌(ع) در راه دفاع از حق و پیروی از ولایت با تمام وجود ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید که باید این بزرگوار را الگوی خود در دفاع از ولایت و امام خویش قرار دهیم.

captcha