یادواره ۱۱۰ شهید مسجد ابوالفضل(ع) اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 1448388
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
با عنوان «عرشیان»؛

یادواره ۱۱۰ شهید مسجد ابوالفضل(ع) اراک برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک از برگزاری یادواره ۱۱۰ شهید مسجد ابوالفضل(ع) با عنوان «عرشیان» در این شهرستان خبر داد.

مرتضی انصاری‌فر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه ما ملت قدرناشناسی نیستیم، گفت: با برگزاری این یادواره‌ها ثابت می‌کنیم که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نسل قدرشناسی هستند چراکه حضور جوانانی چون شهید احمدی روشن و دیگر شهدای هسته‌ای که خالصانه با جان خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند مؤید این ادعاست.

وی برگزاری یادواره شهدا را یکی از راه‌های شناخت نوجوانان و جوانان نسل چهارم با ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و گفتاری شهدا عنوان کرد و گفت: نوجوانان با حضور در این یادواره‌ها از آرمان‌های شهدای گرانسنگ و اهداف مدنظر آنان آگاهی یافته و این شاخصه‌ها را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهند داد.

انصاری‌فر با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اظهار کرد: باید با برگزاری هرچه با شکوه‌تر یادواره‌ها، راه و رسم زندگی و ازخودگذشتگی، رشادت، شهادت و ایثار شهدا را به نسل سوم و چهارم کشورمان به درستی و به‌صورت تمام و کمال انتقال دهیم.

وی در ادامه هدف از برگزاری یادواره‌ها را نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: بدون تردید با شناخت هرچه بیشتر نسل‌های بعدی از رخدادهای دفاع مقدس آنان را با مفهوم غنی ایثار و شهادت آشنا کرده و به دشمنان اثبات می‌کند که نوجوانان امروز جوانان فردایی هستند که بی‌شک چشم طمع آنان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاه خواهند کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک در ادامه برگزاری یادواره‌های شهدا را تجدید عهد و پیمان دوباره با آرمان‌های بلند و مقدس شهدا و زنده کردن یاد و خاطره شهدا خواند و اضافه کرد: بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در طول سال، یادواره‌هایی را برگزار می‌کند.

انصاری‌فر گفت: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، شهدای کارمند، شهدای چهار فصل، شهدای روحانی، شهدای ارتش، شهدای دانش‌آموز و ... از جمله یادواره‌هایی هستند که در طول سال توسط بنیاد شهید با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شوند.

وی از برگزاری پنجمین یادواره یکصد شهید مسجد ابوالفضل(ع) اراک تحت عنوان عرشیان خبر داد و گفت: این مراسم روز جمعه، 21 شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام موسویان، مدرس حوزه علمیه قم و مداحی حاج مهدی سلحشور برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک در پایان برپایی نمایشگاه عکس از آثار شهدا، سخنرانی، خاطره‌گویی، قرائت وصیت‌نامه شهدا را از جمله برنامه‌های جانبی این یادواره عنوان کرد.

captcha