خبرنگار متعهد با رزمنده دفاع مقدس تفاوتی ندارد
کد خبر: 1438476
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
امام جمعه یاسوج:

خبرنگار متعهد با رزمنده دفاع مقدس تفاوتی ندارد

گروه اجتماعی: خبرنگار بسیجی با رزمنده دفاع مقدس تفاوتی ندارد و مأموریت اصلی آنها همانند پیامبران بیان حقایق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج روز گذشته، 20 مرداد در نشست بصیرتی بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش خبرنگاران در دفاع از نظام اسلامی اظهار کرد: خبرنگار بسیجی با رزمنده دفاع مقدس تفاوتی ندارد و این توفیق شامل حال هر کسی نمی‌شود، پیامبران مأموریت داشتند که حقایق را بیان کنند و خبرنگار بودند و وظیفه داشتند که امانتدار وحی الهی و در خدمت مردم باشند.
وی افزود: پیامبران بهترین الگوی خبرنگاران هستند و ما که پیروان آخرین پیامبر الهی هستیم پس باید خدمت‌گذار و امانتدار مردم باشیم و در واقع خبرنگاران متعهد و دلسوز هدایت‌گر جامعه محسوب می‌شوند.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: خبرنگاران سرپوشی را سرلوحه کار خویش قرار دهند، از آنجایی‌که خداوند همه را می‌شناسد و همه چیز را می‌بیند اما بنای رسوایی بنده خود را ندارد هر چند سرپوشی در برخی از موارد لازم نیست؛ بنابراین افرادی که برای نظام خطرناک هستند و چهره‌ای مثل منافقان و باطن خراب و زیان‌آور دارند، نباید بر کار‌های آنها سرپوش گذاشت، بلکه باید آنها را رسوا کرد.
در ادامه این نشست سیدلطیف ارجمند، مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بسیج رسانه، رسانه نیست؛ بلکه خانه امن همه رسانه‌ها با همه سلیقه‌های مختلف است که در درون نظام قرار دارند.
وی بسیج رسانه را سازمانی انقلابی، فرهنگی و مروج آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: این سازمان برخوردار از نظامی منسجم، تعالی بخش و بصیرت‌آفرین با مشارکت همه نیروهای مؤمن و متخصص در عرصه رسانه در چارچوب وظایف و مأموریت‌های سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزش‌های محوری در بسیج رسانه عنوان کرد: رعایت اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، عدالت، آزادی و استقلال، حمایت از مستضعفان جهان و نهضت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام، احترام به فرهنگ اقوام و طوایف مختلف کشور و اعتقاد به انسجام اصحاب رسانه برای افزایش قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله این ارزش‌هاست.
ارجمند بیان کرد: در مدت زمان کمتر از یک سال، بیش از یک سوم رسانه‌های استان عضو شدند که تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود همه فعالان اصحاب رسانه استان تشکیل پرونده داده و عضو شوند.
وی تعامل با همه نهادهای انقلابی استان در چارچوب رونق توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تشکیل حلقه صالحین بانوان که ماهیانه یک جلسه برگزار می‌شود و موضوع جلسات درباره رهنمودهای حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و احادیث و روایات است را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.
مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برگزاری مجمع عمومی سالیانه بسیج استان که کمتر از دو هفته قبل برگزار شد، نشست‌های بصیرتی، تشکیل شورای قشر رسانه و اتاق فکر بسیج رسانه از دیگر برنامه‌های بسیج رسانه است.

captcha