ثبت‌نام آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن در ابهر آغاز شد
کد خبر: 1438127
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
همزمان با سراسر کشور؛

ثبت‌نام آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن در ابهر آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول واحد قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: همزمان با سراسر کشور ثبت‌نام در آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از ۱۷ مردادماه در ابهر آغاز شده است.

عذرا ایمانی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح عمومی جامعه و نظر به این‌که آموزش قرآن از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن و عترت به منظور تعمیم و تعمیق و شناخت بهتر قرآن است، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل دوره‌ها و کلاس‌های مختلف در مؤسسات قرآنی، سالانه اقدام به برگزاری آزمون سراسری می‌کند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند تا پنجم شهریورماه سال‌جاری به پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر اظهار کرد: این آزمون در سه رشته حفظ، ترجمه، مفاهیم و تدبر در قرآن کریم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام کنند.

ایمانی تأکید کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این شهرستان با همکاری مؤسسه قرآن و عترت کوثر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: بدون تردید برگزاری چنین آزمون‌هایی می‌تواند موجب ارتقای سطح اطلاعات قرآنی افراد شده و آنها را در پیمایش مسیر قرآنی خویش یک گام به پیش براند.

این مسئول در پایان گفت: این آزمون همه‌ساله با هدف توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی در کشور و سنجش میزان تسلط افراد بر معلومات قرآنی برگزار می‌شود.

captcha