موضوع «تربیت در قرآن» در حرم رضوی بررسی می‌شود
کد خبر: 1426826
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری؛

موضوع «تربیت در قرآن» در حرم رضوی بررسی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: «تربیت در قرآن» موضوعی است که توسط حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، ۱۸ و ۱۹ تیر‌ در رواق امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با پیش‌بینی حضور هزاران زائر در ماه مبارک رمضان در بارگاه منور رضوی اقدام به ارائه سخنرانی‌های متعدد در صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی کرده است که «تربیت در قرآن» از جمله موضوعاتی است که در هفته دوم ماه رمضان توسط حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت و عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، 18 و 19 تیر، ساعت 11:45 در رواق امام خمینی(ره) بررسی می‌شود.

شرح دعای هر روزه ماه مبارک رمضان در هفته دوم رمضان توسط حجت‌الاسلام سیدجعفرطباطبایی، واعظ و سخنران حرم رضوی یکشنبه تا سه‌شنبه و حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ‌شهیدی، واعظ و سخنران حرم رضوی روزهای چهارشنبه تا جمعه‌ هفته جاری، ساعت 4 صبح در رواق امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی‌اراکی، استاد حوزه علمیه قم نیز 15 الی 17 تیر‌، ساعت 11:45 در رواق امام خمینی(ره) با موضوع اصول زندگی قرآنی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

تفسیرموضوعی قرآن کریم یکی از برنامه‌های تفسیری قرآن در حرم رضوی است که در رواق امام خمینی(ره) توسط آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه‌ خراسان چهارشنبه و پنج‌شنبه، ساعت 13:20 در رواق امام خمینی(ره) به آن پرداخته می‌شود. 

حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز با موضوع درس‌هایی از قرآن طی ماه مبارک رمضان، ساعت 22 در صحن جامع رضوی به تفسیر قرآن می‌پردازد، همچنین تفسیرسوره لقمان توسط حجت‌الاسلام جعفراسلامی‌فر، واعظ و سخنران حرم رضوی شنبه تا سه‌شنبه‌ هفته جاری، ساعت 19:30 در این صحن از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

آثار روزه و روزه‌داری درزندگی با ایراد سخنرانی حجج اسلام سیدابوالفضل موسوی‌کاهانی، استاد حوزه و دانشگاه و قاسم بابانیا، استاد حوزه علمیه مشهد شنبه تا جمعه هفته جاری، ساعت 19 در صحن انقلاب به آن پرداخته می‌شود.

در شبستان مسجد گوهرشاد نیز همچون رواق‌ها و صحن‌های مختلف حرم رضوی در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی شده است که ایراد سخنرانی از جمله آن‌ها است؛ تزکیه نفس از منظر قرآن توسط حجج‌اسلام حسین برهانی و عباس نکونام، از وعاظ و سخنرانان حرم رضوی 14 الی 20 تیر‌، ساعت 19:30 در شبستان گرم مسجد گوهرشاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجج‌اسلام اکبردهقان و حسین شرفی، واعظان و سخنران حرم رضوی نیز با موضوع طهارت روح در هفته دوم ماه مبارک همه روزه ساعت 13:15 در شبستان گرم مسجد گوهرشاد به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

همچنین سخنرانی‌هایی با موضوعات سیمای امیرالمؤمنین(ع) و شرح و تفسیر وصیت امیرالمؤمنین(ع) پیش‌بینی شده است که این موضوعات به ترتیب توسط حجت‌الاسلام محمد رضایی‌‌تهرانی، در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، ساعت 19:20 در صحن جامع رضوی و حجت‌الاسلام حسین گرایلی، واعظ و سخنران حرم رضوی 15 الی 19 تیر‌، 13:15 در شبستان نهاوندی به آنها پرداخته می‌شود.

یادآور می‌شود، سخنرانی ویژه خواهران نیز شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری، ساعت 11:30 در رواق‌های دارالحکمه و دارالاجابه در حال برگزاری است.

captcha