تنها یک درصد بودجه ورزش به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد
کد خبر: 1408756
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
خانچی:

تنها یک درصد بودجه ورزش به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مبتهل بین‌المللی قرآن کریم گفت: فعالان قرآنی نیاز ندارند که همانند رشته‌های ورزشی هزینه‌ایی به آنها تعلق گیرد بلکه انتظار دارند تنها یک درصد از هزینه‌های صرف شده در ورزش و موسیقی به آنها اختصاص داده شود.

حسن خانچی، مبتهل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص فعالیت‌های ادارات مرتبط با فعالیت‌های قرآنی، گفت: متأسفانه برخی از ادارات استان خوزستان که مستقیماً با فعالیت‌های قرآنی در ارتباط هستند به شدت برنامه‌ریزی ضعیفی داشته‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ادارات در چند سال اخیر تنها روی کاغذ باقی مانده و برای ارائه آمار کاربرد داشته است که باید موضوع برنامه‌ریزی از درون کاغذ خارج و به حقیقت وعمل منجر شود تا شاهد نتایج موفقی مسرت‌بخشی باشیم.

سکون در برنامه‌ریزی قرآنی ادارات منجر به ضعف‌های پیاپی می‌شود

این مبتهل بین‌المللی با بیان اینکه هیچ اقدامی در خصوص تغییر رویه برنامه‌ریزی قرآنی ادارات صورت نگرفته است، گفت: بر این اساس منشأ همه ضعف‌هایی که در چند سال اخیر گریبان‌گیر قاریان و مبتهلان خوزستانی شده این موضوع بوده است و تا زمانی که برنامه‌ریزی ادارات اصلاح نشود این ضعف پابرجا خواهند ماند.

خانچی در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی و حضور قاریان و مبتهلین در این مهم گفت: ضرورت دارد در برگزاری مسابقات به صورت حرفه‌ایی با همه جوانب این مهم برخورد و تعامل ایجاد شود. در استان خوزستان و با توجه به ظرفیت فوق‌العاده‌ایی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی موجود است، این تعامل با فعالان قرآنی به صورت حرفه‌ای صورت نگرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای حرفه‌ای برخورد کردن با نحوه برگزاری مسابقات قرآن باید به صورت حرفه‌ای نیز هزینه کرد، گفت: متأسفانه در خوزستان این امر محقق نشده است و هیچ‌گونه اقدامی از سوی ادارات دولتی برای یاری و حمایت فعالان قرآنی و نام‌آوران این رشته صورت نگرفته است، این در صورتی است که قاریان و مبتهلین از هزینه شخصی برای کسب مهارت‌های لازم استفاده می‌کنند.

مبتهل بین‌المللی قرآن با بیان اینکه حرکت به سوی فعالیت‌های قرآنی حرکت فرهنگی بزرگی به شمار می‌رود، گفت: برای ایجاد حرکت و کسب نتیجه لازم برای این موضوع مستلزم هزینه‌های کلانی هستیم که متأسفانه هزینه فرهنگی مناسبی به‌ویژه برای برنامه‌های قرآنی اختصاص داده نشده است.

مسئولان نگاه حمایتی به فعالان قرآنی داشته باشند

خانچی بیان کرد: مسئولان به فعالان قرآنی نگاه حمایتی داشته باشند تا رغبت و انگیزه لازم برای حضور پرشور جوانان در فعالیت‌های قرآنی فراهم شود اما متاسفانه مسئولان تنها به دادن وعده اکتفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوزستان سرشار از جوانان مستعد در زمینه ابتهال و با صداهای زیبا است، افزود: اگر از این جوانان به صورت جدی حمایتی نشود، انگیزه‌ای برای آنها باقی نخواهد ماند و این موضوع منجر به فاجعه برای فعالیت‌های قرآنی استان خواهد شد.

مبتهل بین‌المللی قرآن ادامه داد: جوانی که مدت‌ها است منتظر کسب رتبه در مسابقات استانی و کشوری است و پس از تحمل زحمت‌ها و تلاش ماهانه به کسب این رتبه نائل می‌شود، در صورت برخورد سرد مسئولان، امیدی به ادامه فعالیت نخواهد داشت.

نبود بودجه کافی برای فعالیت‌های قرآنی در خوزستان غیرقابل توجیه است

خانچی گفت: با توجه به زرخیز بودن استان خوزستان، گله‌مندی از ضعف منابع مالی امری غیر قابل توجیه است. با توجه به فعالیت بزرگترین شرکت‌های صنعتی با درآمد بالا در استان خوزستان نباید ضعف مالی در این میان مطرح شود. برای فعالیت قرآنی در کشوری که اسلام و قرآن در رأس همه امور است نبود بودجه کافی برای این امر فاجعه‌آمیز است.

وی با تصریح بر اینکه هزینه‌های جنبی صرف شده در مسابقات چندین برابر هزینه جوایز و هدایای برگزیدگان مسابقات بوده است، گفت: این موضوع مورد قبول است که هیچ قاری و مبتهلی صرف کسب جایزه و رتبه در مسابقات حضور پیدا نمی‌کند، اما در این میان جای سؤال باقی است که چرا هزینه‌ جانبی مسابقات که هیچ نفعی برای هیچ کس به دنبال ندارد باید چندین برابر جوایز اعطا شده به نفرات برتر مسابقات قرآن باشد.

منحل شدن هر گروه تواشیح، خسارت فرهنگی برای جامعه است

وی در ادامه با توجه به هزینه‌‌های سرسام‌آور خرج شده در رشته‌های ورزشی و موسیقی گفت: فعالان قرآنی نیاز ندارند که همانند رشته‌های ورزشی هزینه‌ایی به آنها تعلق گیرد بلکه انتظار دارند تنها یک درصد از هزینه‌های صرف شده در ورزش و موسیقی به آنها اختصاص داده شود.

مبتهل بین‌المللی قرآن جدایی هر فعال قرآنی و منحل شدن هر گروه تواشیح از فعالیت‌های قرآنی را به مثابه خسارت برای جامعه تلقی کرد و گفت: برای تشکیل صفر تا صد هر گروه تواشیح حداقل 4 میلیون تومان نیاز است که در این میان بسیاری از گروه‌های تواشیح خوزستان که دارای استعداد بالایی هستند به دلیل نبود هزینه کافی گروه خود را منحل کرده‌اند، که این موضوع خسارت فرهنگی برای استان به شمار می‌رود.

خانچی گفت: در کشو و در زمینه فعالیت قرآنی هیچ گونه الگوسازی صورت نگرفته است و فعالان قرآنی در داخل کشور به هیچ وجه مطرح نیستند. این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود. در این میان شاهد هستیم که بسیاری از فعالان قرآنی در خارج از کشور بیشتر از داخل کشور مطرح هستند.

captcha