رونمایی از سمفونی «وطن» در ایلام
کد خبر: 1360696
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸

رونمایی از سمفونی «وطن» در ایلام

گروه هنر: مسئول بسیج هنرمندان ایلام از رونمایی سمفونی «وطن» در این استان خبر داد و گفت: اشعار این اثر هنری در وصف وطن، مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس، یادمان‌ها و شهادت سروده شده است.


محمود علی‌پور، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با بیان اینکه سمفونی «وطن» دوشنبه، 30 دی در مجتمع رفاهی امیرالمؤمنین(ع) ایلام رونمایی می‌شود، اظهار کرد: هدف از ساخت این سمفونی ادای دین به جانفشانی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است که در برابر ناملایمات ایستادگی و مقاومت کردند.



وی گفت: از آنجا که دفاع مقدس نماد غیرت و باور جوانان این مرز و بوم است  و اوج فرهنگ شهادت‌طلبی جوانان در 8 سال دفاع مقدس تجلی نموده‌ است، اشعار این اثر فاخر هنری در وصف وطن، مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس، یادمان‌ها و شهادت سروده شده است.



علی‌پور افزود: ضبط این سمفونی با تلاش هنرمندان بسیجی استان و با همکاری صدا و سیما و هنرمندانی از  استان کرمانشاه به مدت 2 ماه انجام پذیرفته است.



مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام  بیان کرد: شعر این سمفونی 5 دقیقه‌ای از سروده‌های بهروز سپیدنامه و تنظیم آهنگ و نوازندگی این اثر فاخر توسط امیر جباریان صورت گرفته و هنرمند بسیجی محمدجواد شوهانی خواننده این اثر هنری است.

captcha