مؤذن کوچک غزه + فیلم
کد خبر: 4210115
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

مؤذن کوچک غزه + فیلم

یامن المقید، کودک فلسطینی ساکن بیت لاهیا هر روز از بالکن خانه خود جای خالی مؤذنان مساجدی را پر می‌کند که رژیم صهیونیستی در حمله خود به نوار غزه آنها را ویران کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی بوست، یامن المقید، کودک فلسطینی ساکن بیت لاهیا هر روز هنگام نماز در بالکن خانه خود اذان می‌گوید و جای خالی بانگ اذان از مناره‌های مساجد این منطقه را پر می‌کند؛ مساجدی که رژیم صهیونیستی در هجوم همه‌جانبه خود آنها را ویران کرده است.

بیت لاهیا، محل زندگی یامن که از سوی اهالی «مؤذن کوچک» لقب گرفته، از نخستین مناطقی است که اشغالگران صهیونیست وارد آن شدند و مساجد، منازل مسکونی و دیگر زیرساخت‌ها را ویران ساختند.

او در مصاحبه‌ای از این اقدام خود به عنوان یک عمل افتخارآمیز یاد می‌کند چرا که تنها کسی است که هنوز در محله مسکونی خود اذان گفته و اوقات نماز را به همسایگان خود یادآوری می‌کند.

به گفته یامن، این ایده زمانی به ذهنش خطور کرد که اشغالگران تمام مساجد محل سکونت او را بمباران کردند و او دریافت که در نبود مساجد دیگر صدای اذان به گوش نمی‌رسد و بسیاری از مردم اوقات نماز را نمی‌دانند.

یمن در مورد خواب خود در رابطه با کاری که انجام می‌دهد می‌گوید: به‌زودی ان‌شاءالله پس از آزادسازی مسجد مبارک الاقصی، در آنجا اذان خواهم گفت.

محمد المقاید، پدر «مؤذن کوچک غزه» نیز در گفت‌و‌گویی خاطرنشان کرد: از اقدام فرزندم، احساس افتخار می‌کنم. به گفته او اشغالگران با تخریب مساجد به دنبال ناامیدی ساکنان نوار غزه از ماندن در سرزمین خود و آماده ساختن زمینه برای اخراج آنها است.

وی تأکید می‌کند که اشغالگران با بمباران مساجد، نمی‌توانند ما را از گفتن اذان و اقامه نماز بازدارند. ما از این طریق به خداوند متعال نزدیک‌تر می‌شویم.

او همچنین بر ماندن و ترک نکردن غزه با وجود بمباران و ویرانی‌ها تأکید می‌کند.

انتهای پیام
captcha