رمضان نمای کلی از تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 4207496
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کردکوی:

رمضان نمای کلی از تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام فاطمی‌منش با اشاره به اینکه در ماه رمضان شهر با اعمال فردی و اجتماعی رنگ و بوی خدا و قرآن می‌گیرد، گفت: تمدن اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که همه مردم هوای هم را داشته باشند و در تمامی سطوح و ابعاد هم‌سطح هم باشند.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکویحجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی، در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، ضمن تبریک ماه رمضان، گفت: خدای متعال برای رشد و تعالی انسان‌ها برنامه‌هایی را شامل دو بُعد فردی و اجتماعی تدوین کرده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با بیان اینکه عملی همچون روزه یکی از مسیرهای رسیدن به سعادت است، اظهار کرد: در بُعد فردی، انسان روزه‌دار تلاش می‌کند تا ایستادگی خود را در برابر خواسته‌هایش همچون گرسنگی، تشنگی و... بسنجد تا بتواند نفس و امیال خود را کنترل کند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌منش بهره‌مندی از ماه رمضان را یک فرصت طلایی برشمرد و ادامه داد: اگرچه در ماه رمضان به ظاهر گرسنگی را تحمل می‌کنیم اما سعی می‌کنیم تا آداب غذایی و مقوی بودن آن را نیز رعایت کنیم، لذا در ماه رمضان خدای متعال کاری کرده تا بندگان برای خود و سلامتی بدن خود اهمیت قائل شوند.

وی با اشاره به آیه 182 سوره بقره، روزه را نوعی تقوا خواند و افزود: تقوا به معنای خداترسی بوده و در بُعد فردی انسان در تنهایی و خلوت خود کارهایی که خلاف خواست خدا بوده را انجام نمی‌دهد و در بُعد اجتماعی اگر جامعه‌ای خدا ترس باشد، میزان جرم، جنایات، تعرض، فساد و... در آن کاهش می‌یابد و در نتیجه جامعه امنی خواهیم داشت.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با تأکید بر اینکه روزه به مراتب بر روی اجتماع نیز تأثیرگذار است، تصریح کرد: در این ماه سفارش شده تا اعمال به‌صورت اجتماعی انجام شود به‌گونه‌ای که برای حفظ آن، مسافرت رفتن نیز در این ایام ممنوع اعلام شده است.

حجت‌الاسلام فاطمی‌منش با اشاره به اینکه در ماه رمضان شهر با اعمال فردی و اجتماعی رنگ و بوی خدا و قرآن می‌گیرد، افزود: تمدن اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که همه مردم هوای هم را داشته باشند و در تمامی سطوح و ابعاد هم سطح هم باشند، لذا ماه رمضان فرصتی است تا با بندگی خدای متعال و انجام اعمال عبادی افراد خود را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی آماده کنند.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی مردم تمام دارایی خود را فدای امام حسین(ع) می‌کنند را یک اصل برشمرد و گفت: زمانی هم که آخرین حجت خدا ظهور کند، مردم تمام زندگی و دارایی خود را فدای خدا کرده و آنگاه هیچ نیازمندی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha