فعالیت بیش از نیم قرن جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» در ابهر + عکس
کد خبر: 4207108
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

فعالیت بیش از نیم قرن جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» در ابهر + عکس

جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» شهرستان ابهر با سابقه ۸۲ سال، در کنار آموزش قرآن به فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه برای عموم مردم می‌پردازد.

جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» با ۸۲ سال قدمت در زنجانبه گزارش ایکنا، جلسه خانگی قرآن کریم، عاشقان ثارالله صائین‌قلعه شهرستان ابهر با قدمت ۸۲ سال از دهه ۱۳۲۰ تا کنون فعالیت دارد. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با نام هیئت مسجد جامع شناخته می‌شد ولی به‌ خاطر پاسداشت مقام سیدالشهدا به نام عاشقان ثارالله(ع) تغییر نام داد.

هیئت عاشقان ثارالله از ۱۰ هیئت برتر استان زنجان تشکیل شده است. خانه قرآن هدایت در اولین جشنواره سبقت‌الله که به‌ منظور شناسایی برترین تشکل‌های استان زنجان برگزار شد در سال ۱۴۰۱ رتبه دوم و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم استان زنجان را دریافت کرده است.

مرکز نیکوکاری سرای احسان نیز از بین ۱۸۲ مرکز نیکوکاری استان جز برترین‌ها شده و هم‌زمان با دهه فجر امسال با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان لوح تقدیر دریافت کرده است.

فعالیت این جلسه خانگی به قرائت قرآن محدود نمی‌شود. خانه قرآن هدایت، مرکز نیکوکاری سرای احسان و دو گروه جهادی عاشقان ثارالله و امام علی علیه‌السلام از زیر مجموعه‌های آن است. این جلسه خانگی در همه مناسبت‌ها با دعوت از سخنران‌های مذهبی استان و شهرستان تشکیل جلسه می‌دهد. بیان احکام، شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، جزءخوانی ویژه ماه مبارک رمضان در کنار مولودی‌خوانی و شعرسرایی در ایام شادی اهل‌بیت و مرثیه‌خوانی از جمله فعالیت‌های جلسه خانگی قرآن عاشقان ثارالله است.

جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» با ۸۲ سال قدمت در زنجان

این جلسه قرآن خانگی هر هفته جمعه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و در منزل اعضای هیئت یا در حسینیه‌ها و تکایای شهر برپا می‌شود. تعداد اعضای ثابت جلسه در حدود ۵۰ نفر هستند؛ ولی در مناسبت‌ها تا دوبرابر هم افزایش دارد. اهدای کتاب به اعضا به مناسبت هفته کتاب، اهدای عیدانه در اعیاد مختلف ملی و مذهبی، اجرای سنت حسنه ذبح قربانی در عید قربان، اطعام در عید غدیر و نیمه شعبان و اهدای شال مشکی به اعضا هم‌زمان با حلول ماه محرم، دیدار دوره‌ای با خانواده‌های شهدا و تجلیل از پدر و مادر شهدا به مناسبت روز پدر و مادر، تجلیل از همسران شهدا در سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، تجلیل از جانبازان به مناسبت روز جانباز، برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقه نقاشی، انجام امور خیریه از سوی مرکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و شناسایی استعدادهای قرآنی توسط خانه قرآن از جمله فعالیت‌های این جلسه خانگی قرآن است.

قرآن

محمد مهزیار، مسئول این جلسات در این باره گفت: اهدای نشان سینه از طرف کانون مداحان و شعرای آیینی کشور به پیر غلامان و مداحان هیئت، برگزاری سلسله جلسات بصیرتی آموزشی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین با حضور ائمه جمعه و حضور در نمازجمعه، راهپیمایی‌ها و تجمعات ملی و مذهبی از برنامه‌های ویژه جلسه خانگی قرآن عاشقان ثارالله است. هم‌زمان با ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی اهدای تندیس شهید همراه با وصیت‌نامه ایشان انجام شد. 

همچنین جشنواره بزرگ مجازی قرآن کریم و مسابقه نور هدایت نیز طی ماه مبارک رمضان نیز در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار و با کمک بانیان خیر به سه نفر اول هر بخش جوایزی اهدا می‌شود.

صدیقه صادقین

انتهای پیام
captcha