اجرای فوری قطعنامه سازمان ملل در محکومیت توهین به ادیان
کد خبر: 4158309
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
عراق خواستار شد؛

اجرای فوری قطعنامه سازمان ملل در محکومیت توهین به ادیان

وزارت خارجه عراق ضمن استقبال از قطعنامه دیروز مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت توهین به مقدسات از کشورها و نهادهای ذیربط خواست برای اجرای فوری این قطعنامه اقدام کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز سه شنبه قطعنامه‌ای را در محکومیت خشونت مبتنی بر مذهب و توهین به نمادهای مذهبی و کتب مقدس تصویب کرد.

در بیانیه این مجمع آمده است که قطعنامه مذکور به اتفاق آرا برای ترویج گفت‌وگو بین ادیان و فرهنگ‌ها و مقابله با سخنان نفرت‌انگیز تصویب شده است.

وزارت خارجه عراق امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد: ما از قطعنامه سازمان ملل در تشویق گفت‌وگو و مدارا بین ادیان و فرهنگ‌ها در مقابله با گفتمان نفرت استقبال می‌کنیم.

در این بیانیه ضمن تأکید بر لزوم مبارزه با همه اشکال تبعیض، بیگانه‌هراسی و گفتمان نفرت آمده است: ما از همه طرف‌های مؤثر و مرتبط از جمله دولت‌ها می خواهیم که فوراً در راستای قوانین بین‌المللی حقوق بشری تلاش‌هایشان را برای مبارزه با این پدیده و اجرای قطعنامه سازمان ملل افزایش دهند.

در این بیانیه آمده است: توهین و تحقیر هر گونه مظاهر عقاید و مذاهب می‌تواند منجر به دوقطبی شدن در جوامع و ایجاد تنش‌های بزرگی شود که بعداً به ابراز تحقیر، برانگیختن خشم و نزاع در بین مردم و تبدیل تفاوت‌ها در مفاهیم به نفرت و شاید خشونت ختم می‌شود.

کشورهای سوئد و دانمارک طی دو هفته اخیر صحنه تکرار جنایت قرآن‌سوزی بودند که خشم مسلمانان را در پی داشته است.

هیئت‌های دیپلماتیک سوئد و دانمارک نیز در پی اعتراضات گسترده مردمی در عراق به قرآن‌سوزی و آتش کشیده شدن پرچم عراق توسط هتاکان به قرآن کریم، خاک عراق را ترک کردند.

انتهای پیام
captcha