تلاوت قرآنیان طرح اسوه در محفل قرآنی حرم مطهر رضوی + عکس
کد خبر: 3582312
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

تلاوت قرآنیان طرح اسوه در محفل قرآنی حرم مطهر رضوی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم شام‌گاه 18 اسفندماه در محل رواق دارالهدایه حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت شورای عالی قرآن و جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر و با همکاری آستان قدس رضوی و شبکه قرآن و معارف سیما، محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر رضوی برگزار ‌شد.
در این محفل قرآنی و معنوی، پنج تن از قرآنیان ششمین دوره طرح قرآنی اسوه نیز به نام‌های علیرضا خالقی از اصفهان (آیات سوره مبارکه کهف و سوره مبارکه کوثر به سبک مرحوم شحات محمد انور)، مبین محتشمی نیا از یزد (آیات سوره مبارکه دخان به سبک مرحوم محمد صدیق منشاوی)، امیرعلی یادگاری از تهران (آیات سوره مبارکه نبأ و سوره مبارکه کوثر)، احمدرضا لطفی از استان ایلام (سوره مبارکه قصص به سبک مرحوم مصطفی اسماعیل) و سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان (آیات سوره مبارکه مریم(س) و آیات ابتدایی سوره مبارکه طه) را تلاوت کردند که با استقبال فراوان حضار در مراسم نیز رو به رو شد.
همچنین، در این برنامه که با اجرای حمید غلامی، مجری شبکه استانی خراسان رضوی همراه بود، گروه‌ تواشیح سورة النبی(ص) از گروه‌های ممتاز کشوری نیز به اجرای برنامه هم‌خوانی شامل سلام خاصه حضرت امام رضا(ع) و اشعاری عربی و فارسی در مدح حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) پرداخت.
همچنین، مقرر بود تا در این مراسم معنوی و قرآنی، سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم نیز به تلاوت بپردازد که وی به دلیل برخی از مشکلات نتوانست در این مراسم شرکت کند.
در خلال برگزاری این مراسم، سؤالاتی از سوی مجری برنامه برای حضار در مراسم مطرح شد که به تعدادی از نفراتی که توانستند به سؤالات مطرح شده پاسخ صحیح دهند، با حضور محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح قرآنی اسوه و محمدعلی خواجه پیری، مدیر جامعه فرهنگی، قرآنی «عصر» جوایزی اعطا شد.
یادآور می‌شود، محفل انس با قرآن کریم شام‌گاه چهارشنبه، 18 اسفندماه از ساعت 20 در محل رواق دارالهدایه واقع در صحن جمهوری حرم مطهر حضرت ثامن‌الائمه علی بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار ‌شد.


captcha