وصيتنامه امام خمينی(ره)، يك فرهنگ عمومی، اهل بيتی و قرآنی است
کد خبر: 2130191
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

وصيتنامه امام خمينی(ره)، يك فرهنگ عمومی، اهل بيتی و قرآنی است

گروه سياسی و اجتماعی: نماينده ولی فقيه در مازندران، گفت: وصيتنامه امام راحل يك فرهنگ عمومی، دينی، اهل بيتی و قرآنی است و ضمن دارا بودن راه‌كارها وظايف مسئولان و مردم را مشخص كرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مازندران نمايندگی ساری، آيت‌الله «نورالله طبرسی»، نماينده ولی‌فقيه در مازندران، در دومين همايش استانی شورای فرهنگ عمومی مازندران كه عصر ديروز شنبه، هفتم خردادماه، در آمفی تئاتر مصلای ساری برگزار شد، ضمن گراميداشت سالروز 15خرداد 42، گفت: از چهارم خرداد تا 14 خرداد قرار شد وصيت‌نامه امام راحل كه يك فرهنگ عمومی، دينی، اهل بيتی و قرآنی است، بازخوانی شود.
وی با تحسين همت، تعهد و احساس وظيفه، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: ما می‌خواهيم مردم را برخلاف نفس دعوت كنيم چنانچه انبيا هم اين كار را كردند و در قرآن آمده وقتی پيامبران آمدند برخلاف نفس مردم رفتار كردند، جنگ و جدال اتفاق می‌افتاد.
طبرسی، تصريح كرد: دوران حضور پيامبر در مكه دوران «خورد» پيامبر بود و مدت 13 سال طول كشيد و دوران حضور پيامبر در مدينه، زمان «برخورد» پيامبر بود و از اين زمان جنگ و جدال نيز آغاز شد.
وی با بيان اينكه، ما بايد قدرت و توانمان را در خنثی كردن هجمه‌های دشمن به كارگيری كنيم، افزود: ما 100 شبكه داريم كه از اين تعدا چندتايی انقلابی و بقيه دنبال مسائل ديگر هستند.
امام جمعه شهرستا ن ساری، با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، اظهار كرد: وجود 140 ميليون مقاله در سايت‌ها و 77 هزار شبكه عليه اسلام، مسئله‌ای است كه مسئولان بايد به آن توجه داشته باشند.
در ابتدای اين همايش، «عباسعلی ابراهيمی» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و دبير شورای فرهنگ عمومی، در سخنانی گفت: محورهای كاری اين شورا در 32 بند ذكر شده، كه از اين تعداد به 10 بند آن اولويت داده شده است.
وی با اشاره به تخليص 10 اصل اولويت‌دار در پنج مسئله، افزود: اولين مسئله «اصلاح رويكرد» است كه شورای فرهنگی بايد با عزم استانی به آن توجه بيشتری كند.
ابراهيمی، دومين مسئله را «احيا ارزش‌ها» دانست و تصريح كرد: آنجا كه مسجدمان، مرجعيت‌مان، ولايت‌مان، و شهيد و شهادت‌مان در جايگاه خودش قرار بگيرد آن وقت مفهوم صدور انقلاب را می‌توانيم به معنی واقعی داشته باشيم.
وی سومين مسئله مهم و درخور توجه را «ارتقای دانش و آگاهی» دانست و ادامه داد: صرف آگاهی به صورت دانش معنی ندارد و دانش چه به صورت تخصصی و چه عمومی، زمانی مفيد است كه مهارت ايجاد شود و طرف بفهمد نبايد دروغ بگويد وخلاف كند.
دبير شورای فرهنگ عمومی مازندران، اظهار كرد: چهارمين مسئله اين است كه ما بايد برای رفع نياز جامعه برخيزيم و در باره مشكلات، بيكاری و ازدواج و ... قدم برداريم.
وی «شأنيت به جايگاه اين نظام» را پنجمين مسئله مهم دانست و خاطرنشان كرد: جايگاه نظام بالاتر از اين است كه ما آن را به عنوان يك حكومت ببينيم اين نظام حاصل انقلابی است كه چهارچوب آن بر اساس اعتقادات دينی است و بايد به اين پنج اصل به عنوان پنج محور حقيقی كاری به آن پرداخته شود.
ابراهيمی، تصريح كرد: مسئله جنگ و بحث تهاجم فرهنگی جدی است و ما نمی‌توانيم به سادگی از كنارش بگذريم.
دبير شورای فرهنگ عمومی مازندران، خاطر نشان كرد: تبيين و نهادينه سازی مفهوم جهاد اقتصادی، توجه به بحث افزايش ازدواج و كاهش طلاق، بحث شكاف نسل‌ها، تجزيه و تحليل ابعاد جنگ نرم، راه‌كارهای تقويت و رشد فرهنگ نماز، مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی الگوی اسلامی و ايرانی پيشرفت، تأثيرات فن‌آوری نوين برمؤلفه‌های امنيت اخلاقی و اجتماعی، راه‌كارهای تقويت فرهنگ فرهنگ عفاف و حجاب درجامعه، بررسی آسيب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده و روش‌های مبارزه با آن از اهم مسائل و معضلاتی است كه نياز به توجه وهمت مسئولان است.
وی ادامه داد: از ميان اين مسائل راه‌كارهای تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از اهميت بيشتری برخوردار است.
در ادامه اين همايش چند تن از ائمه جماعات، فرمانداران، شهرستان‌ها ضمن ارايه عملكرد نشست‌های شورای عمومی شهرستانی درباره مسئل مورد بحث اين شورا اظهار نظر كردند.
captcha