۹ هزار مددجوی مازندرانی فاقد مسکن هستند
کد خبر: 4146133
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

۹ هزار مددجوی مازندرانی فاقد مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه ۹۰۰۰ خانوار فاقد مسکن در استان وجود دارد، گفت: امیدواریم که با تسهیل شرایط بتوانیم برای نیازمندان فاقد مسکن سرپناه امن فراهم کنیم.

عمده نظام مسائل در کمیته امداد مسکن و اشتغال است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد مازندران، روز گذشته، 16 خرداد در دیدار با منصور علی زارعی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدرانی از زحمات ایشان در رابطه با امور محرومین، گفت: عمده نظام مسائل در کمیته امداد مسکن و اشتغال است که مسکن با توجه به موانع پیش روی آن اولویت اول است.

وی افزود: ۹۰۰۰ خانوار فاقد مسکن در استان وجود دارد و امیدواریم که با تسهیل شرایط بتوانیم برای نیازمندان فاقد مسکن سرپناه امن فراهم کنیم.

معافی با اشاره به نهضت ملی مسکن تصریح کرد: برای هموار شدن چالش‌های پیش روی خانه دار شدن محرومین فاقد مسکن مانند بیمه، صدور پروانه ساخت و...، باید تمامی دستگاه‌ها با وحدت و همدلی در حل این مشکلات کمک‌رسانی کنند و پای کار بیایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن محرومین در جهت پیشبرد بهتر اهداف، نیازمند حمایت همه جانبه نمایندگان مجلس هستیم.

همچنین معافی در دیدار با سردار سیاوش مسلمی، فرماندهی سپاه کربلا مازندران، نیز گفت: کمک‌های مؤمنانه اعجاز مردمی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کمک‌های مؤمنانه و ابعاد وسیع و قدرت انتشار آن در جامعه افزود: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در بحث عدالت اجتماعی در توزیع کمک‌ها، دستگاه‌های مربوطه، باید از پراکندگی فاصله گرفته و با یک پارچگی در ارائه خدمات بهتر به نیازمندان گام‌های مثبتی برداشته شود.

معافی با اشاره به راه‌اندزی شورای هماهنگی مراکز نیکوکاری محلات و خیریه‌ها در شهرهای استان، تصریح کرد: به منظور وحدت رویه این مراکز، نشست‌های ماهانه برگزار شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با اشاره به نقش محوری سپاه در هماهنگی امور، خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار عظیم مددکاری بانوان فرمانده در سطح پایگاه‌های روستاها در استان وجود دارد، با توجه به شناخت و شناسایی بهتر بانوان بسیجی و روحیه جهادی در آن‌ها، می‌توان «مجموعه مددکاری بانوان بسیجی» را در استان راه‌اندازی کرد.

وی اظهار کرد: امسال اعتبار تسهیلات اشتغال بیش از هزار و بیست میلیارد تومان برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان است که با کمک بسیج باید فرصت آموزش رایگان به جهت ایجاد مهارت در مناطق دوردست و محروم فراهم شود.

معافی در پایان گفت: با رویکرد انقلابی مبتنی بر گام دوم انقلاب و توجه به اهمیت جوان‌گرایی، امروز در کمیته امداد ۲۳ رئیس زیر ۴۰ سال منصوب شدند.

انتهای پیام
captcha