شخصيت امام خمينی(ره) برای نسل جوان تببين شود
کد خبر: 4146074
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
رئیس دانشگاه تبريز:

شخصيت امام خمينی(ره) برای نسل جوان تببين شود

صفر نصراله‌زاده، به شخصيت زاهدانه و عارفانه امام خمينی(ره) اشاره كرد و گفت: ما و نسل اول انقلاب بايد شخصيت والای امام خمينی (ره) را برای نسل جوان تببين كنيم.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 16 خردادماه، در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد در مسجد دانشگاه تبریز، به شخصيت زاهدانه و عارفانه امام خمينی(ره) اشاره كرد و گفت: ما و نسل اول انقلاب بايد شخصيت والای امام خمينی (ره) را براي نسل جوان تببين كنيم.

وی به توجه و بهره‌مندی از فرمايشات مقام معظم رهبری در راستای شناخت شخصيت حضرت امام(ره) تاكيد كرد و گفت: امام(ره) با شخصيت شگرف خود توانست نه تنها در ايران و منطقه بلكه در جهان نيز تاثير عظيمی بگذارد.

نصراله‌زاده، افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبری حضرت امام(ره) تجسم اسلام ناب محمدی بود و تمام ويژگی‌هايی كه رهبران جهان در طول تاريخ داشته‌اند امام همه را يكجا داشت و امروزه نيز می‌توان اين ويژگی‌ها را در مقام معظم رهبری جست و جو كرد.

رئیس دانشگاه تبریز، به حوادث اوايل انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحميلی و واقعه طبس اشاره كرد و گفت: امام (ره) با روحيه والا و معنوی و همچنين با فرمايشات راهگشای خود توانست موجب انسجام و روحيه بخشی ملت ايران شوند و از بحران های عديده اوايل انقلاب به آساني عبور كند.

وی به وضعيت فرهنگی و اقتصادی اسفناک زمان شاه اشاره كرد و گفت:اگر نهضت و انقلاب امام خمينی(ره) ايجاد نمي‌شد معلوم نبود كه امروزه سرنوشت ايران چه وضعيت بحرانی داشت.

نصراله‌زاده، وظيفه اصلی مردم ايران را پيروی از مقام معظم رهبری عنوان كرد و گفت: ما بايد از فرمايشات و دستورات امام خامنه‌ای و جانشين بالحق امام خمينی(ره) پيروی كنيم.

حجت‌الاسلام ابوالفضل ولایی، دبیر بین‌المللی بنیاد غدیر در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، گفت: برای شناخت شخصیت امام راحل(ره) راههای متعددی وجود دارد که بهترین، آسان‌ترین و راحت‌ترین راه شناخت آثار و رجوع به آثار مختلف امام خمینی (ره) است.

وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلابی اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه، تمدن نوین اسلامی در جهان بوجود آمد که در این ارتباط کشورهای نظام غربی و آمریکا برای حفظ و حاکمیت نظام لیبرال دموکراسی در جهان با توطئه های مختلفی از جمله ایجاد جنگ تحمیلی و تحریم، در صدد کنترل و از بین بردن انقلاب اسلامی ایران و جهان اسلام شدند.  

ولایی، در ادامه افزود: امروز دشمنان به شکست‌های خود در برابر انقلاب اسلامی ایران اعتراف کرده و اذعان می‌کنند که بسیاری از مشکلات آمریکا و افزایش سقف بدهی دولت در آمریکا، به خاطر مقابله با ایران و جهان اسلام بوده است.

به گفته وی، امام خمینی(ره) با فلسفه داشتن آموزش و  علم و دانش روز و تربیت افراد انقلابی و تاثیرگذاری همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باقر صدر و ... پایه های انقلاب اسلامی را بنا نهادند و امروز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در جهت تحقق آرمان های انقلاب و امام راحل(ره) ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha