فتح خرمشهر، یکی از حماسه‌های درخشان تاریخ مقاومت ملت ایران است
کد خبر: 4143349
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
استاندار مازندران:

فتح خرمشهر، یکی از حماسه‌های درخشان تاریخ مقاومت ملت ایران است

استاندار مازندران با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه 1361، یکی از حماسه‌های درخشان تاریخ مقاومت ملت ایران اسلامی است، گفت: ملت پای عهد و پیمان خود با امام راحل و رهبر معظم انقلاب تا آخرین قطره خون ایستاده است.

فتح خرمشهر، یکی از حماسه های درخشان تاریخ مقاومت ملت ایران اسلامی است

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در صبحگاه مشرک نیروهای نظامی در سپاه کربلا مازندران، به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: عهد و پیمان با رهبر معظم انقلاب می‌بندیم که تا آخرین قطره خون و لحظه جانمان پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی خواهیم کرد و پرچم سبز علوی را به صاحب اصلی خواهیم سپرد.

وی افزود: سپاه، بسیجیان و رزمندگان بدون چشمداشت همواره در ارائه خدمت به مردم آماده هستند، بیش از ۶ هزار شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام شد تا غرورآفرینی رزمندگان به جهانیان نشان داده شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه خرمشهر یک ایران بود و از همه قشر، قوم و جناحی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، تصریح کرد: اراده مردم پرشور علویان مازندران نیز در مصاف با دشمنان نقش محوری در آزادسازی خرمشهر داشت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، ملت آقااباعبدالله الحسین (ع) با نثار جان خویش در برابر دشمن جبهه کفر ایستادند و جانفشانی کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز ضمن پیروی از راه شهدا و آرمان‌های انقلاب باید از پیشکسوتان جهاد و شهادت تجلیل شود. جوانان باید بدانند که پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان به خصوص قطع نخاعی‌ها یادگارانی هستند که قدر آنان را باید بدانیم.

وی اظهار کرد: قدردانی از پیشکسوتان جهاد و شهادت، پیروی عملی از راه آنان است.

یادآور می‌شود، مازندران در حماسه فتح خرمشهر ۲۷۰ شهید تقدیم کرده است، نیروهای رزمنده مازندرانی در قالب سه تیپ بیت‌المقدس، ۲۷ نور و تیپ ۲۵ کربلا در عملیات آزادسازی خرمشهر مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha