انجمن‌های علمی در فرایند توسعه کشور نقش مؤثری دارند
کد خبر: 4143048
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

انجمن‌های علمی در فرایند توسعه کشور نقش مؤثری دارند

استاندار مازندران گفت: انجمن‌های علمی در فرایند توسعه کشور نقش مؤثری دارند و امروز با انفجار اطلاعات در دنیا به‌واسطه ظهور تکنولوژی‌های جدید، نخبگان دانشگاهی برای حرکت در این مسیر تأثیرگذار هستند.

استاندار مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، دوم خردادماه در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی «حرکت» در بابلسر که با حضور وزیر علوم برگزار شد، گفت: انجمن‌های علمی ذخایر علمی کشور هستند و باید بررسی شود، نخبگان دانشگاهی برای آینده ایران اسلامی چه برنامه‌ای دارند.

وی افزود: مجموعه کشورهای توسعه‌یافته شتابان انجمن های علمی را تشکیل دادند و از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

حسینی پور تصریح کرد: انجمن‌های علمی در فرایند توسعه کشور نقش مؤثری دارند و امروز با انفجار اطلاعات در دنیا به‌واسطه ظهور تکنولوژی‌های جدید، نخبگان دانشگاهی برای حرکت در این مسیر تأثیرگذار هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز سرعت امور به گونه‌ای است که برای تدوین برنامه‌ها باید به عنصر زمان و شتاب لازم برای اجرای برنامه‌ها توجه شود، اظهار کرد: امروز انجمن‌های علمی یکی از ارزش‌های انقلاب به شمار می‌روند و این مجموعه‌ها جایگاهشان در کشور به گونه‌ای است که در عرصه توسعه علم تلاش دارند.

حسینی‌پور در پایان گفت: دبیرخانه دیپلماسی آموزشی برای برقراری اولویت‌های علمی در مازندران ایجاد می‌شود و در صورت موافقت وزیر علوم این مهم به عنوان مصوبه سفر رئیس‌جمهور نیز تعیین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha