میراث فرهنگی، یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن است
کد خبر: 4142727
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
استاندار مازندران:

میراث فرهنگی، یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن است

استاندار مازندران گفت: میراث فرهنگی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن مطرح می‌شود که باید نگاه درست و فرهنگی به آن حاکم شود.

میراث فرهنگی به عنوان یکی از مولفه های اصلی تمدن است

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، یکم خرداد‌ماه در نشست راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی استان، گفت: متولیان امر میراث فرهنگی در طول این سال‌ها باید با تغییر ریل، در معرفی میراث فرهنگی و ارزش آن به جامعه تلاش می‌کردند.

وی با بیان اینکه در میراث فرهنگی به تمدن، فرهنگ، توسعه و اقتصاد کمتر توجه شده است، افزود: باید برای معرفی میراث فرهنگی برنامه وجود داشته باشد و ارزش تاریخی و فرهنگی آن به درستی شناسانده شود.

حسینی‌پور با تأکید بر اینکه ایجاد گفتمان غالب برای میراث فرهنگی یک ضرورت است، تصریح کرد: میراث فرهنگی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن است که باید نگاه درست و فرهنگی به آن حاکم شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه این توجهات به دلیل تمدن این استان است، خاطرنشان کرد: مازندران از قدیم به دلیل آثار و بناهای تاریخی، کریدور فرهنگی و تجاری بوده است که باید شناساندن این تمدن بزرگ در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به پایگاه جهانی عباس‌آباد در استان، گفت: با چنین میراث ارزشمند تاریخی می‌توانیم فرهنگ غنی مازندران و ایران را معرفی کنیم.

حسینی‌پور اظهار کرد: باید میراث فرهنگی را از بخشی‌نگری نجات دهیم، نباید دولت به سمت تصدی‌گری برود بلکه باید نگاه نظارتی داشته باشد و برای نمایش دارایی‌ها در حوزه میراث برای مردم و گردشگران بسترسازی کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه نظارت حداکثری در بناها وجود دارد و برای پایگاه عباس‌آباد نیازمند یک طرح جامع هستیم که باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: باید در تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه حرفه‌ای میراث فرهنگی سیار حضور فعال پیدا کند.

انتهای پیام
captcha