اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار
کد خبر: 4129279
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار با هماهنگی هیئت امنای مساجد و امامزاده‌های این دو شهرستان برنامه‌های متنوعی را در دست اجرا دارد.

حجت الاسلام رمضان شجاعی

حجت‌الاسلام رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار در گفت‌وگو با ایکنای مازندران، ضمن تبریک فرارسیدن عیدنوروز و حلول ماه مبارک رمضان گفت: «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»، مولفه های مهم معنوی که در مسیر کمال انسان نقش دارند قلب و بصیرت قلبی است و تاکید بسیاری در روایات ناب و قرآن کریم بر آن ها شده است چرا که سرچشمه همه خیزش ها و جوشش های وجود آدمی، قلب است.

وی به برنامه های این ایام در شهرستان های بابلسر و فریدونکنار اشاره کرد و افزود: با توجه به اجرای طرح آرامش بهاری در استان مازندران، در ایام عید نوروز که با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار با هماهنگی هیئت امنای مساجد و امامزاده های این دو شهرستان برنامه های متنوعی را در دست اجرا دارد.

وی افزود: برگزاری آیین سال تحویل با عنوان «نوروز 1402 بهار شهدایی» در امام زاده ابراهیم(ع) بابلسر اولین گام این اداره است که با برنامه های متنوعی این آیین از ساعت 23:30 دقیقه آغاز شده است و تا تحویل سال ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: برپایی خیمه معرفت، اعزام مبلغ و برپایی ضیافت الهی، جزء خوانی قرآن در روز و شب ماه مبارک رمضان در امامزاده‌های دو شهرستان از جمله این برنامه‌هاست و  جلسه تفسیر قرآن نیز در امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان بابلسر برپا می شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: با توجه به آغاز سال نو و حضور مسافران از نقاط مختلف کشور به این منطقه، در طی بازدیدی که به همراه فرمانداران و مسئولان این دوشهرستان از امامزاده‌ها و مساجد بین راهی داشتیم، این مساجد و امامزاده‌ها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند و با حضور ائمه جماعت نیز نماز در سه نوبت نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ششمین روز از عید نوروز محفل انس با قرآن در امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر با حضور قاری بین‌المللی سعید پرویزی راس ساعت 17 برگزار خواهد شد که از علاقه‌­مندان و کلیه اصحاب قرآنی برای حضور در این محفل نورانی قرآن دعوت به ­عمل می آید.

حجت‌الاسلام شجاعی در پایان از حمایت‌های ائمه جمعه دو شهرستان و بخش های تابعه و فرمانداران، زحمات و تلاش های همکاران اداره اوقاف، هیات امنا، مدیران و کلیه اصحاب وقف و بقاع متبرکه، ائمه جماعت، خادمان بقاع متبرکه و جامعه قرآنی دو شهرستان که امسال در مسابقات کشوری خوش درخشیدند، تشکر به عمل آورد و اظهار کرد: ویژه برنامه لیالی قدر از دیگر برنامه های این اداره است که با حضور سخنرانان برجسته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha