دغدغه‌های معیشتی در شأن مردم نیست
کد خبر: 4119424
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
امام جمعه کرمان:

دغدغه‌های معیشتی در شأن مردم نیست

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مردم صاحب انقلاب هستند و موفق شدند به دوران تاریکی منتهی به انقلاب پایان دهند، گفت: شأن مردم در این است که در معیشت دغدغه نداشته باشند و مسئولان باید با تمام توان به این امر توجه کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف، گفت: هر انسانی نیازمند خلوت با خداوند و مرور اعمالش است که بهترین فرصت برای این امر اعتکاف در مساجد است و بحمدالله جوانان ایام اعتکاف را قدر می‌دانند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: در ایام مبارک دهه فجر قرار داریم؛ روزهایی که ملت ایران هنگامه‌ای به پا کرد و انقلابی بزرگ را به پیروزی رساند. این انقلاب دستاوردهای فراوانی دارد که یکی از این دستاوردها بسیج کردن توده‌های مردم در رکاب امام راحل بود. این بسیج شدن مردم، انقلابی را رقم زد که بی‌نظیر و متفاوت است.

وی تصریح کرد: مردم صاحب انقلاب هستند و موفق شدند به دوران تاریکی منتهی به انقلاب پایان دهند و آن را تبدیل به دورانی روشن و فروزان کنند. مردم با پیروزی انقلاب موفق شدند عبودیت شیطان و طاغوت را در هم بشکنند و جامعه را به درگاه عبودیت خدا وارد کنند.

امام جمعه کرمان با متذکر شدن اینکه شأن مردم در این است که در معیشت دغدغه نداشته باشند و مسئولان باید با تمام توان به این امر توجه کنند، گفت: مردم موفق شدند با ایثار و گذشت وعده الهی «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا» را تحقق بخشند و بستر حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم کنند.

وی استقلال کشور را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: کشور بزرگ و با تمدن ایران دو قرن تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ قرار داشت و استقلال کشور به اندازه‌ای مورد هجمه قرار گرفته بود که سران کشورهای دیگر بدون اجازه از حاکم وقت وارد ایران شده و جلسه برگزار کردند. پیش از انقلاب اسلامی تحقیر و اهانت به کشور به اوج رسیده بود و کشور، استقلال خود را با انقلاب اسلامی پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار کرد: با انقلاب اسلامی بستر اجرایی شدن احکام الهی در کشور فراهم شد. بدون شک هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مدعی اجرای کامل احکام اسلامی باشد. کشور ایران توفیق یافت و در جنگ تمام عیار سوسیالیسم و لیبرالیسم بستر پیاده‌سازی احکام الهی در کشور را فراهم کرد.

امام جمعه کرمان تشکیل نهادهای مقدس از جمله سپاه پاسداران را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و با اشاره به دلایل دشمنی علیه سپاه، تصریح کرد: سپاه پاسداران کانون تربیت مردان بزرگ است و فرماندهان بزرگی در دوران دفاع مقدس تربیت کرد که نمونه‌های آن را تنها در صدر اسلام می‌توان مشاهده کرد

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه شهدایی همچون شهید سلیمانی سند پاکی سپاه پاسداران هستند، افزود: دشمنان و ناپاکان به چنین سپاهی اهانت می‌کنند. آنها در جبهه ناپاکی و ظلم قرار دارند و در طول تاریخ چهره‌های ظلم به چهره‌های حق هجمه بردند و توهین می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اروپایی‌هایی به سپاه حمله می‌کنند که خود همواره به دنبال ظلم به مردم و چپاول دنیا هستند، گفت: افتخار سپاه این است که مورد این هجمه‌ها قرار گیرد و هراندازه این حمله‌ها بیشتر شود سپاه پاسداران را در نگاه مردم و مظلومان جهان محبوب‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha