حضور پرشور جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4119419
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

حضور پرشور جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه زنجان گفت: بیشترین شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف‌، از جوانان هستند که این دستاورد از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز ۱۴ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: میزان ارادت و علاقه قلبی به حضرت علی(ع) اگر براساس معرفت باشد، انسان را به خداوند نزدیک کرده و در صورت افزایش معرفت، تقرب نسبت به ذات پروردگار نیز افزون‌تر می‌کند.

وی با اشاره به سخن ابن‌عباس در خصوص پیامبر اکرم(ص)، افزود: حداقل ۳۰۰ آیه قرآن در خصوص فضائل امیرمومنان(ع) بوده و رفتار، کردار و منش ایشان قرآن مجسم بوده و همه فضائل و زیبایی‌های پیامبران و امامان در چهره امام علی(ع) متجلی است.

امام‌جمعه زنجان با تاکید بر رعایت تقوا الهی، تصریح کرد: خداوند مالک زمین و زمان بوده و براساس مصلحت در برخی مکان‌ها و زمان، نگاه خاصی می‌کند مانند مکه که خانه خود انتخاب کرده و همه مسلمانان به آن سمت نماز می‌خوانند و خداوند کعبه را زادگاه امیرمومنان(ع) قرار داده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از زندگی ماشینی مانند استرس و اضطراب است که طبق گفته روان‌شناسان درمان‌ آن درون‌گرایی و همان اعتکاف است، گفت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین اعتکاف‌کنندگان جوانان هستند و به جوانان توصیه می‌کنم در اعتکاف تک‌روی نکنند و با جمع همراه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در کشور در برخی بخش‌ها ضعف مدیریت داریم، گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری مسئولان کشوری در حد توان خود تلاش می‌کنند ولی وضعیت ما از نظر بهره‌وری بد بوده و یکی از آن‌ها بهره‌وری نیروی دولتی است که گام‌هایی در این زمینه برداشته شده ولی مشکلاتی به وجود می‌آید که این اقدامات گاهی متوقف می‌شود.

انتهای پیام
captcha