نشست سالانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها پایان یافت + بیانیه پایانی
کد خبر: 4119330
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
در شیراز؛

نشست سالانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها پایان یافت + بیانیه پایانی

نشست سالانه اندیشمندان و اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور و نشست «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» در حرم شاهچراغ(ع) پایان یافت.

نشست سالانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، نشست سالانه اندیشمندان و اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور و نشست «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» در حرم شاهچراغ(ع) پایان یافت.

این نشست طی دیروز و امروز، 12 و 13 بهمن در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد که اختتامیه آن امشب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بعد از آن بیانیه پایانی نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور قرائت شد که متن آن بدین شرح است:

بسمه تعالی

«إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»

در ایام‌الله چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در روز های ۱۲ و ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

در این دو روز میزگردها و سخنرانی‌های متعددی پیرامون مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی با تأکید بر واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱ برگزار شد و در پایان مواردی به شرح ذیل مورد تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت.

۱- انقلاب اسلامی ایران با سرنگونی رژیم طاغوتی پهلوی، روند وابستگی، تحقیر ملی و ظلم نسبت به مردم ایران را قطع کرد و جمهوری اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های اسلامی از جمله عدالت‌طلبی و شعارهای انقلاب مبنی بر استقلال، آزادی برپا نمود که سرآغاز افتخارها و عظمت مجدد ملت تمدن‌ساز ایران شده است. در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، خلف صالح معمار کبیر انقلاب اسلامی و قطب نمای نظام اسلامی، تجدید بیعت نموده و آمادگی کامل خود را در دفاع و حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی اعلام می‌داریم.

۲- بر استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی و همه علاقه‌مندان و صاحب‌نظران این حوزه، فرض است که ضمن شرکت در جهاد عظیم فکری، نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف همت گماشته و کام نسل جوان و جویای حقیقت را با معارف زلال انقلاب و اندیشه امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) سیراب سازند.

تردیدی نیست که تلاش مضاعف برای شرکت در جهش و خیزش علمی و رسیدن به قله‌های علم و وقوع رستاخیز علمی انقلاب بیش از همه برعهده استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی است.

۳- اغتشاشات اخیر برای مخدوش جلوه دادن تلاش‌های دولت مردمی در لغو و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی نظام سلطه که زمینه‌ساز قطع دست استکبار در عرصه ملی ـ منطقه‌ای شده و می‌رود طومار دشمن را در منطقه و جهان برچیند. از دولت محترم و مسئولان ارشد کشور درخواست می‌شود با اهتمام جدی به حل مشکلات اقتصادی و رفع دغدغه‌های جامعه، زمینه را برای هرگونه سوءاستفاده احتمالی بعدی دشمنان سد نموده و بارقه‌های امید را در دل میلیون‌ها ایرانی زنده نگه دارند. از ملت فهیم و شهیدپرور و با بصیرت انقلابی ایران اسلامی نیز درخواست می‌کنیم با هوشمندی و حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکبار دیگر دشمنان‌ و کینه‌توزان را ناکام گذارند.

۴- در اغتشاش‌های اخیر، دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به میدان آمده و به هتک حرمت ارزش‌ها و آرمان‌ها و باورهای فرهنگی- اجتماعی جامعه پرداخته و به مقدسات ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی اهانت کردند. از دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی درخواست می‌شود ضمن زمینه‌سازی و تلاش مضاعف در جهت احیای آرمان‌های ارزشی جامعه عفیف ایرانی، برای مظاهر بدحجابی و هنجارشکنی‌های اجتماعی، چاره‌ای فرهنگی، اجتماعی و قانونی بیابند.

۵- مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان غربی با توجیه‌های سخیف و بی پایه، به قرآن کریم کتاب آسمانی حدود دو میلیارد مسلمان در جهان اهانت نموده و وقاحت و بی‌شرمی را به نهایت رساندند. ما استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن اهانت و هتک حرمت این مدعیان دروغین آزادی و حقوق بشر، از دولت و مسئولان کشور می‌خواهیم که در روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها تجدیدنظر نموده و راه مناسبی برای پاسخ به این اهانت‌ها جست‌وجو کنند.

۶- به تعبیر امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی، هدیه الهی و انفجار نور بود که در انگیزه و هدف، شیوه و روش و نتایج و آثار با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است. نگرش صدرایی و نوع دیدگاه وی به خدا، انسان، جامعه و هستی، منشأ بسیاری از تمایزات انقلاب اسلامی است بنابراین فهم جوهره الهی انقلاب اهمیت بسیاری دارد. همین مسئله، ابعاد فرهنگی و اندیشه انقلاب اسلامی را برجسته ساخته و از مسئولان و متولیان کتاب‌ها و دروس انقلاب اسلامی، انتظار دارد با تلاش مضاعف برای توسعه کمی و کیفی درس انقلاب اسلامی و محتوای کتاب‌های درسی، توجه ویژه خود را به اساتيد انقلابی و متعهد ارزشی معطوف نموده و با جذب و تقویت این گونه استادان، بر غنای هر چه بیشتر درس انقلاب اسلامی و حوزه مطالعاتی آن بیافزایند.

۷- با توجه به اعلام جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ضرورت تلاش مضاعف در این عرصه، همه استادان و محققان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و همه جامعه علمی- فرهنگی و نخبگان و روشنفکران جامعه را به این جهاد عظیم دعوت نموده و خود در پیشاپیش این حرکت مقدس تا پای جان استقامت و ایستادگی خواهیم کرد.

۸- حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام و به خاک و خون کشیدن جمعی از زائران این آستان ملکوتی، باعث جریحه‌دار شدن قلوب همه آزادگان جهان، به‌ویژه محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام گردید. استادان و اندیشمندان انقلاب اسلامی، همچون خیل عظیم دانشگاهیان، این جنایت سبوعانه را محکوم کرده و بر محاکمه و مجازات عاملان این جنایت، تاکید می‌ورزیم.

ایران اسلامی در آستانه جهش و خیزش علمی و رسیدن به قله‌های علم و وقوع رستاخیز علمی است و دشمنان از اقتدار علمی ما سخت در هراسند و برای متوقف کردن رشد علمی ایران تلاش می‌کنند، اما به فضل الهی، با درایت و بصیرت نخبگان و فرهیختگان انقلابی، این تلاش‌های مذبوحانه ره به جایی نخواهد برد و ما استادان درس انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های سراسر کشور با جهاد تبیین، این تلاش‌ها را ناکام خواهیم گذاشت.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

انتهای پیام
captcha