برپایی نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با محور کودک و خانواده
کد خبر: 4118333
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

برپایی نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با محور کودک و خانواده

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از برپایی نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با محور کودک و خانواده طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ بهمن در مصلی امام خمینی(ره) خبر داد.

خانواده و کودک محور نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازیبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی امروز 10 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حاجی ملامیرزایی با اشاره به اینکه این نمایشگاه جلوه‌ای از هم‌افزایی دو نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگو‌های موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کار‌ها با حاکمیت برگزار می‌شود.

وی افزود: شاید در یک دهه گذشته با تأکیداتی که تمام اصحاب فضای مجازی، ذینفعان و کنشگران در حوزه ضرورت و اهمیت تحقق شبکه ملی اطلاعات ذکر کردند، باعث شده که به طور نسبی زیرساخت‌ها و خدمات در این شبکه رشد خوبی داشته باشد. زیرساخت و محتوا به مثابه ظرف و مظروف هستند و تکمیل این زیرساخت‌ها مستلزم تولید و تهیه محتوای فضای مجازی است.

ملامیرزایی در ادامه بیان کرد: در زمانی این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم که رشد خوبی را در توسعه لایه زیرساخت فضای مجازی شاهد هستیم و باید زنجیره شبکه ملی اطلاعات را با تولید آثار فاخر تکمیل کنیم که ما عنوان آن را توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی می‌نامیم. هدف این نمایشگاه این است که فناوری‌های محتوایی را معرفی کنیم و برای تحقق این چرخه در تکامل شبکه ملی اطلاعات تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهداف اصلی این نمایشگاه تصریح کرد: سعی شده است از مجموعه کنشگرانی که در زیست بوم فضای مجازی هستند، دعوت شوند که بخشی از آن‌ها کسب و کارها، استارت آپ‌ها و نهاد‌ها و ساختار‌های نهادی کشور هستتد که مجموعه این هم‌اندیشی‌ها و هم‌افزایی‌ها باعث می‌شود، فاصله بین نهاد‌ها و حاکمیت کم شود و چالش‌هایی که پیش روی کسب و کار‌های فضای مجازی است شناسایی شده و با مواجهه خردمندانه از سوی حاکمیت زمینه سست شدن این موانع فراهم شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: به موجب در دستور کار قرار گرفتن خانواده در دولت، موضوع خانواده و کودک به عنوان یکی از اصلی‌ترین ریل‌گذاری‌های مرکز محسوب می‌شود. شعارمان با افتخار این است که بتوانیم از آسیب‌های فضای مجازی در حوزه خانواده و کودک جلوگیری کنیم و با مهارت‌های سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی بتوانیم حوزه فضای مجازی را یک زمین مفید و اثربخش و قابل استفاده برای آموزش و بالندگی کودکان و نوجوانان و صحنه‌ای برای تعلیم و تربیت خانواده قرار دهیم. یعنی فضای مجازی تبدیل به یک عنصر توانمندساز برای خانواده شود به جای اینکه مایه دغدغه و آسیب‌زننده برای خانواده‌ها و فرزندان باشد.

وی افزود: به این منظور در نمایشگاه فضای وسیعی را برای حضور تهیه‌کنندگان محتوا و خدمات حوزه کودک و خانواده فراهم کردیم تا محیط شاد و مفرح برای دانش‌آموزان، کودکان و خانواده‌ها باشد و همزمان با اینکه از این محیط لذت می‌برند، میز‌های تخصصی سواد رسانه‌ای برای استفاده خانواده‌ها فراهم شده است.

حاجی ملامیرزایی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره حضور فعالان از شهرستان‌ها در این نمایشگاه گفت: منعی برای حضور دست‌اندرکاران و فعالان فضای مجازی در شهرستان‌ها وجود نداشته است و فرآیند ثبت‌نام به صورت آنلاین انجام شده است؛ بنابراین در مجموع ۲۲۱ غرفه در بخش رسانه و ۷۰ غرفه در بخش بازی‌های رایانه‌ای ثبت‌نام کرده و در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مکعب در مصلی امام خمینی(ره) از ۱۶ تا ۱۹ بهمن حضور خواهند یافت.

سعید پورابوالقاسم، دبیر اجرایی نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی در ادامه گفت: افتتاحیه نمایشگاه یکشنبه ساعت ۱۴ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. مخاطبان این نمایشگاه کودکان، خانواده‌ها و مسئولان هستند و از این نظر دارای جامعیت است و امیدواریم اتفاق‌های خوبی را در این نمایشگاه شاهد باشیم، زیرا بسیاری از غرفه‌ها می‌خواهند به مقوله تجاری‌سازی تولیدات خود بپردازند.

انتهای پیام
captcha