کمک یک میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی به موکب‌های اربعین
کد خبر: 4116296
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

کمک یک میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی به موکب‌های اربعین

نماینده ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به کمک یک میلیارد تومانی خیرین استان به موکب‌های اربعین، گفت: این کمک‌ها در قالب وجوه نقدی و غیرنقدی انجام شد.

حت الاسلام محمدتقی توکلی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، نماینده ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان مرکزی،  عصر روز گذشته، اول بهمن، در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی، که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، خدمت به زوار اهل‌بیت(ع) را یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌های انسان بیان کرد و گفت: خدمت به زائر امام حسین(ع) خدمت ایشان است و در این مسیر بسیاری از مردم دلباخته خاندان عصمت و طهارت(ع) پیش‌قدم هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین اجتماع انسانی طول تاریخ با حضور اقشار مختلف از قومیت‌های متفاوت در روز اربعین رقم می‌خورد، ادامه داد: اربعین فرصت مغتنمی است که باید ارج نهاده شود و برنامه‌های متنوع برای حضور هرچه بیشتر مردم برنامه‌ریزی و طراحی شود.

توکلی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع بشری، مهم‌ترین فراخوان و رفراندوم معنوی و انسانی برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه با جریان‌سازی اربعین شاهد حضور گسترده مردم در این رویداد مهم تاریخی و اسلامی هستیم و منشأ تحولات بسیار در آنان شده است و نمونه‌های آن را شاهدیم.  

وی به تهدیدها و سیاست‌های خصمانه اعمال شده از سوی دشمنان جهت دور نگه داشتن مردم اقصی نقاط جهان از اربعین اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تهدیدها از سوی دشمن اربعین با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد. بدون تردید اگر جریان اربعین و راهپیمایی این روز به درستی هدایت و مدیریت شود، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تمدن اسلامی و مسئله جهانی ظهور باشد.  

توکلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با جریان‌سازی، مدریت و هدایت درست اربعین تأکید بسیار دارند، اضافه کرد: به منظور جریان‌سازی اربعین موکب‌های بسیاری در کشور، مرزهای عراق و ایران و حتی در کشور عراق برپا می‌شود که خدمت‌رسانی مطلوب به زائران را اولویت اصلی می‌دانند؛ از این رو در استان مرکزی نیز با وجود به محود مواصلاتی بودن شاهد تعدد موکب‌ها هستیم.

وی از استقرار موکب «سنگرسازان بی‌سنگر» در کربلا خبر داد و افزود: این موکب خدمات خوبی در حوزه اطعام، اسکان، انجام امور فرهنگی و سایر خدمات انجام داد. خیرین استان نیز به منظور کمک به خدمت‌رسانی به زائران حسینی یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

انتهای پیام
captcha