فاطمه زهرا(س) با هویت قرآنی جایگاه زن را در جامعه منزلت بخشید + عکس
کد خبر: 4115283
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
در اختتامیه همایش کوثر عصمت مطرح شد

فاطمه زهرا(س) با هویت قرآنی جایگاه زن را در جامعه منزلت بخشید + عکس

آئین اختتامیه همایش بین‌المللی کوثر عصمت شب گذشته، 26 دی در صحن مطهر حضرت سید الشهداء(ع) در کربلای معلی برگزار و طی آن تصریح شد: فاطمه زهرا(س) با هویت قرآنی جایگاه زن را در جامعه منزلت بخشید.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، دومین همایش فرهنگی بین‌المللی کوثر عصمت شامگاه دوشنبه در صحن مطهر حرم امام حسین(ع) به کار خود پایان داد.

در این مراسم به سه نفر از پژوهشگران برتر که مقالات خود را به همایش ارائه داده بودند، جوایز ویژه اعطا شد که این سه نفر به ترتیب از کشورهای الجزائر، عربستان و عراق بودند.

مسئولین همایش همچنین از سایر پژوهشگران حاضر هم که حائز رتبه‌های برتر نشدند و همچنین تعدادی از حافظان قرآن کریم از داخل و خارج عراق و چند نفر از هنرمندانی که آثار خود را ارائه داده بودند، با اعطای جوایزی تقدیر به عمل آوردند.

حسن رشید العبایچی، تولیت آستان مقدس حسینی طی نطقی در این مراسم تأکید کرد: حضرت صدیقه کبری(س)  اولین کسی بود که حقوق زن را وضع کرد و جایگاه و منزلت او را در جامعه تجلی داد.

تولیت آستان مقدس حسینی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) دارای اسرار الهی است که اذهان از تجزیه و تحلیل و آشکار شدن اسرار پنهان او عاجز هستند و عظمت و قداست در خلقت و شخصیت فردی و اجتماعی او نمایان است.

وی تصریح کرد: خانم فاطمه الزهرا(س) الگوی ائمه معصومین(ع) بودند که در مواقع مصیبت به ایشان مراجعه و از ایشان استمداد می‌کردند. ایشان نقش خود را در زندگی به کامل‌ترین وجه تجسم بخشید و راه ایمان و بندگی خدا را در برابر بانوی مؤمن ترسیم کرد تا پرتوی از آن نور را بر گرفته و زندگی خود را با آن روشن کرده و خانواده خود را بر آن بنا کند، زیرا در این بانو همه صفات بهشتی متجلی است.

العبایچی گفت: بانو فاطمه زهرا(س) اولین کسی بود که حقوق زن را تصویب کرد و جایگاه و منزلت او را در جامعه تجسم بخشید و از همین رو حق زیادی بر گردن همه زنان جهان دارد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین چیزی که در دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی کوثر عصمت مورد توجه قرار می‌گیرد، میراث حضرت زهرا(س) و هویت فرهنگی ایشان برگرفته از جهات مختلف است که مهمترین آن که قرآن کریم است.

تولیت آستان مقدس حسینی تصریح کرد: این استدلال و هویت معرفتی قرآنی و فقهی حضرت فاطمه الزهرا(س) دلیل قاطعی بر قدرت شخصیت ایشان برگرفته از قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) است، زیرا ایشان از مبانی و منبع عصمت و مادر ائمه اطهار(ع) هستند.

تولیت آستان مقدس حسینی تأکید کرد: در پایان این همایش بزرگ باید از سیره معطر حضرت فاطمه الزهرا(س) درس گرفت تا چراغی در تاریکی برای کسانی باشد که می‌خواهند وارد روشنایی شوند تا تأثیر، قداست و عبادت این سیره در سطح زنان، خانواده و جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام
captcha