آئین تکریم و معارفه نماینده جامعه المصطفی العالمیه مازندران در بابلسر
کد خبر: 4114136
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

آئین تکریم و معارفه نماینده جامعه المصطفی العالمیه مازندران در بابلسر

آئین تکریم و معارفه نماینده جامعه المصطفی العالمیه مازندران در  بابلسر با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران،  در آئین تکریم و معارفه نماینده جامعه المصطفی العالمیه مازندران در شهرستان بابلسر، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و با تأکید بر الگو پذیری از این بانوی بزرگ اسلام، گفت: جامعه المصطفی العالمیه در حوزه تعلیم علوم دینی از جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار است که باید فعالیت‌های تعلیم و تربیتی در نمایندگی استان مازندران به صورت جدی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات زیر ساختی در مدرسه علمیه جامعه المصطفی مازندران در بابلسر، گفت: مقدر این طور بود که جامعه المصطفی شکل بگیرد که هم ویژگی حوزوی را با ۲۰ درصد ظرفیت مجموعه و هم ظرفیت دانشگاهی را داشته باشد، در هر حال به این کیفیت به اینجا رسیده است که اگر تکمیل شود خوب است، این قدرتی که به مازندران افزوده شده امیدواریم مبارک باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: جامعه المصطفی العالميه، نهادی علمی با هويت حوزه ای است که به گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی، با رويكرد آموزشی، پژوهشی و تربيتی اهتمام دارد، امید است ایجاد این نمایندگی در استان ثمرات و برکات خوبی به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امام رضا(ع) در کتاب عیون جلد دو صفحه ۲۸۱ از حضرت علی (ع) نقل می کند «دنیا همه ظلمت و جهل است، مگر مواضع علم، افزود: با ساخت جامعه المصطفی در مازندران یک موضع جدید علم در مازندران ایجاد خواهد شد که به کاهش جهل کمک خواهد کرد، اما علم تنها هم کافی نیست، چراکه علم حجت خدا بر بشر است.

وی ضمن تحسین خدمات ارزنده خیرین در ایجاد پروژه مدرسه علمیه جامعه المصطفی مازندران در بابلسر، اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک بشارت افتتاحیه این مکان به مقام معظم رهبری داده شود.

انتهای پیام
captcha