وزارت ارشاد نگاه ویژه‌ای به شهرهای مرزی داشته باشد
کد خبر: 4113722
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
امام جمعه مهران:

وزارت ارشاد نگاه ویژه‌ای به شهرهای مرزی داشته باشد

امام جمعه مهران گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهر بسیار ضعیف و در برخی موارد غیر قابل استفاده است و انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای نسبت شهر‌های مرزی از جمله مهران داشته باشد.

دیدار محمد علی مرادیان با امام جمعه مهرانبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، امروز، ۲۰ دی‌ماه در جریان سفر یک روزه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام، محمدعلی مرادیان، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت‌الاسلام سید‌عبدالله امینی، امام جمعه شهر مهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

مرادیان، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت شهر مهران و نقش آن در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: ما در تلاش هستیم که مجتمع فرهنگی ـ هنری مهران را که از مطالبات مردم این شهر است، در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی در این جلسه از مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که گزارشی کامل از ظرفیت‌ها و کمبود‌های شهر مهران در به وزارت ارشاد انتقال دهند تا برای رفع آن‌ها اقدام صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سید عبدلله امینی، امام جمعه مهران نیز در این دیدار با اشاره به تردد میلیونی زائران در طول ایام سال به ویژه ایام اربعین حسینی، ابراز کرد: شهر مهران هم باب الرضا (ع) و هم باب الحسین (ع) به لحاظ تردد زوار عراقی و ایرانی برای زیارت عتبات عالیات و حرم رضوی است.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در شهر مهران، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهر بسیار ضعیف و در برخی موارد غیر قابل استفاده است و انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای نسبت شهر‌های مرزی از جمله مهران داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی شهر مهران، گفت: برای پیش بردن اهداف فرهنگی ـ هنری باید اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده شود، در این زمینه هم باید مسئولان آستین همت خود را بالا زده و به مجموعه فرهنگی و هنری کمک کنند.

انتهای پیام
captcha