ائمه معصومین(ع) در اوج مظلومیت، از ادب و تواضع غفلت نمی‌کردند
کد خبر: 4113471
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ائمه معصومین(ع) در اوج مظلومیت، از ادب و تواضع غفلت نمی‌کردند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ائمه معصومین(ع) در اوج مظلومیت و ظلمی که دشمنان اسلام به این بزرگواران روا می‌داشتند، از ادب و تواضع غفلت نمی‌کردند.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ۱۹ دی در جمع بانوان طلبه حوزه علمیه الزهرا(س) ساری، با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت دختر گرامی رسول اکرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: متأسفانه امروز با تنزل جایگاه اخلاقی در جامعه مواجه هستیم، این تنزل جایگاه اخلاقی، زیبنده جامعه اسلامی و شیعی ما که افتخار پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد، نیست.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) در اوج مظلومیت و ظلمی که دشمنان اسلام به این بزرگواران روا می داشتند از ادب و تواضع غفلت نمی کردند.

آیت‌الله لائینی با اشاره به رابطه اخلاقی و احترام بین حضرت زهرا(س)، پیامبر اسلام(ص) و صحابه پیامبر(ص)، تصریح کرد: در عصر پیامبر (ٌص)، برخی از افراد به خاطر بوسیدن دست حضرت زهرا(س) از سوی رسول خدا(ص) اعتراض می‌کردند که رسول خدا(ص) در جواب این افراد می‌فرمودند، تکریم حضرت زهرا(س) فرمان خداست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سوره نور، گفت: زمانی که آیه شریفه «لاَ تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعَاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضاً» نازل شد، دیگر مسلمانان پیامبر(ص) را «یا محمد» خطاب نمی‌کردند، بلکه  از آن به بعد به ایشان «یا رسول الله» می‌گفتند.

وی اظهار کرد: روایت است که حضرت فاطمه(س) مى‌گوید بعد از نزول این آیه من دیگر جرأت نکردم پدرم را به عنوان پدر جان صدا کنم، و هنگامى که خدمتش مى‌رسیدم، یا رسول الله مى‌گفتم. یکى دوبار این خطاب را تکرار کردم، دیدم پیامبر(ص) ناراحت شدند و رو به من کرده و فرمودند که اى فاطمه، این آیه درباره تو نازل نشده است، شما من را  پدر جان، خطاب کن که این سخن قلب مرا زنده مى‌کند و خدا را خشنود مى‌سازد.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با همسایگان خود نیز به مدارا و ادب برخورد می‌کرد،‌ افزود: برای ارتباط با دیگران باید بین خود و دیگران رعایت ادب داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha